Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Sedvanlig helgrapport

I lördags gick dagen himlans fort! Svisch så var det eftermiddag, och vi började göra oss i ordning. Det skulle ut och ätas på hemligt ställe, och vi piffade oss så mycket vi orkade. Mamma kom och tog hand om Tuva och vi blåste till stan.

Där landade vi på Frost och personalen låtsades som de inte alls hade tappat bort vår bokning. Vi fick i alla fall precis det bordet jag ville ha, och vi beställde in en flaska mousserande som vi satt och sippade på till förrätten, Toast Skagen. Kändes lyxigt med en hink med is och en flaska gott bubbel!

När flaskinnehållet var uppdrucket beställde vi in huvudrätten som blev oxfilé! Till det drack jag en Mariestad, och Martin tog rött vin.

Till oxfilén hade de bl.a. broccoli, det kändes lite random, men tur att jag just börjat gilla det! Hade nog velat ha den lite blodigare, medium rare kanske, inte medium som jag beställde. Någon som vet vad det där gröna på köttet är? Kunde inte komma på vad det smakade!

Jag tycker att maten var god, men när vi gör samma mat hemma så blir det snäppet godare.

Efter att ha ätit färdigt gick vi till Koriander och tog oss varsin drink där. Det var inte så mycket folk, vilket gjorde att vi fick en skön soffa att sitta i. Drinken var gjord på tequila och apelsin plus en jättestor isbit som täckte nästan hela glaset!

Klockan var nog runt 23 när bror kom och hämtade upp oss och vi kom hem. Där meddelade mamma att Tuva hade skrikit nästan hela kvällen och vägrat somna, som vanligt. Hon fick puppa lite och sedan somnade hon snällt. Tack, mamma för att du satt barnvakt!!

Och tack Martin för en fin kväll, som gick alldeles för fort!

 


Kommentarer

Postat av: Lisa

Stackars mamma!



Det där gröna är nog ärtskott. Supergott och smakar som sockerärtor, tycker jag :)

2011-12-12 @ 11:02:48
Postat av: hogie

Nu har ju någon redan kommenterat det gröna! Meeen.. Jag tycker det ser ut som solrosskott.

2011-12-12 @ 15:00:22
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Ida

Hm, mysteriet fortsätter alltså, nu när ni inte tror samma!

2011-12-14 @ 16:26:34
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evy

mysis kväll på hög nivå där då! gôttans för er ;D

2011-12-14 @ 23:18:00
URL: http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits