Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Turné: Karlskrona-Ängelholm

Del 2 i min och Martins semesterturné:

Strax efter 9 på fredagsmorgonen kom vi i land med färjan. Vi tog bilen och tänkte bege oss till närmaste McDonken för att få i oss lite frukost. Vi åtke förbi ett i Karlskrona, men såg att de öppnat 9, och vi tänkte att de kan ju inte servera fruksot i bara en timme, så då har de säkert inte frukost där. Så vi bestämde oss för att köra till Karlshamn och äta på McDonald's där istället.

8 minuter över 10 rusade vi in på restaurangen och frågade om de har frukost, det hade de, fram till för 8 minuter sen. Bittra som få gav vi tjejen bakom kassan onda ögat och gick därifrån.

Vi körde in i Karlshamn där det råkade vara Östersjöfestivalen, och massa stånd och människor överallt. Det är en mysig stad, men med väldigt få kaféer visade det sig. Vi letade och letade, och Martin fick tillslut ta hjälp av google för att hitta något plejs. Vi hittade ett kafé till slut och köpte lite dyr frukost, innan vi åkte vidare till Ängelholm.

Runt lunchtid kom vi till syster Lisa som var hemma och gosade med sin 3-veckor gamla son Alfred.


Råkade kalla honom "liten gubbe", alien och mini-me. Får väl igen i höst...
När Henrik kom hem åkte vi och handlade lite och senare grillade vi och göttade oss.

Lisa, Henrik och massa god mat!

Ser ut som han ligger och funderar.
Klockan var nog bara lite över elva när jag och Martin var tröttast i kommun och gick och la oss. Vi sov gött hela natten, och märkte inte av Affes vrål mer än en enda gång.

Åh, tänk att jag snart har en såndär liten plutt! Längtar!

Kommentarer

Postat av: Lisa

Bra bild på mig och Henrik. Jag ser skitsur ut och han ser ut att vara helt förnärmad.

2011-07-25 @ 12:26:41
Postat av: Kaka

Ja, men jag tog så lite bilder på er, och denna var den bästa..

2011-07-25 @ 13:58:46
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: mamsen

haha... Lisa, det ser ut som du försöker sno Henkes vinglas med blicken..

2011-07-25 @ 19:25:59
Postat av: Lisa

Haha, men jag hade ett eget så inte behövde jag sno hans!

2011-07-25 @ 22:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits