Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Bakdag med husfrun

Var uppe i ottan och bredde smörgåsar till min hungrige karl som stod i duschen, innan han skulle fara till arbetet på fältet (kontoret). Gjorde ett tag även frulle till mig själv och sedan började stora bakdagen.

Naturligtvis kan inget gå helt smärtfritt när jag är i farten, och inte heller idag. Skulle använda degkrokarna när jag rörde ihop deg med elvisp, men när vi flyttade ihop hade jag och Martin två likadana elvispar. Så jag packade ner den ena, och ett sätt med degkrokar. Tyvärr så har ena degkroken en slags platta på sig som gör att den bara passar i ena hålet, och nu stod jag med två sånna, och degkroken till andra hålet ligger således nerpackat tillsammans med en tvillingkrok. Jag använde en degkrok och en smetvisp.

Dumlegrottor

Skojade till det med några och la på en After Eight. Får väl se hur det smakar. Annars är det vanligt att man har Nobless på, men det hade jag inga.

Skulle baka kokosformar härnäst, men så har jag naturligtvis glömt en ingrediens, så jag får göra dom imorrn istället.

Näst på tur står istället marängswisstårta med jordgubbar.


Kommentarer

Postat av: Lisa

Smarrigt! Vad är kokosformar?

2011-06-22 @ 12:27:09
Postat av: Kaka

Hittade receptet i någon Året runt för länge sen, gissar jag, för det satt insatt i min receptbok (den med recept jag inte provar, haha). Blir de goda kan jag ju slänga ut receptet, tror det liknar om kokostoppar, eller vad de heter som mamma brukar göra.

2011-06-22 @ 12:36:37
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Linda

ååh! Vissa har det gott om dagarna ser jag! :D Hoppas det är bra med dig, Martin och lilldruttan! <3

2011-06-22 @ 20:51:55
URL: http://livinis.blogg.se/
Postat av: evy

såg goda ut! brukar bli sugen på att baka ja med men vissa saker tar väll sån tid å baka antar ja hehe(beror på vad man bakar sålklart) btw.. var trevligt å få syn på dig på bussen idag heh! vart var du påväg i skoghall då :)

2011-06-22 @ 23:39:44
URL: http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se
Postat av: Kaka

Linda: Fyller man år ska man göra sig till lite iaf ;) Med oss är det bra, hojta gärna till när du är hemma och lite ledig så vi kan ses!



evy: Skulle till banken, och sedan till MVC! Blev lite snopen när ngn hojtade mitt namn mitt på bussen :D

2011-06-23 @ 09:18:04
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Ida

En begagnad Emmaljunga :P

2011-06-23 @ 12:11:30
URL: http://frandagett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits