Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Nja för idag

  • Imorse var jag alldeles för trött när klockan ringde. Satte på snooze efter snooze lite för länge.
  • Missade halv niobussen till skolan, men tänkte att det inte gjorde något eftersom det skulle gå en tio i också.
  • Gick till bussen, ringandes till läkaren (för jag vill att han kollar till mig hosta som aldrig ger sig).
  • 8.40-nånting är jag på plats och sätter mig och väntar på bussen. Ringer fortfarande läkaren, som hela tiden verkar prata i telefon, för det tutar upptaget.
  • Kommer på att jag glömt matlådan och rusar in för att hämta den.
  • Kommer ut tillbaka till busshållsplatsen, kliver på bussen som kommer, och precis när jag betalat så frågar den som gick på efter mig om bussen går till universitetet. Det gör den inte, och jag hoppar av bussen igen.
  • Nästa buss går tjugo minuter senare, och jag inser att jag kommer bli toksen till skolan, som börjar nio.
  • Går tillbaka hem igen, fortfarande ringandes doktorn.
  • 9.10 är jag tillbaka på busshållsplatsen, hinner med bussen och kommer ganska mycket försent till skolan. Tur i oturen så kom tydligen inte lektionen igång förrän tjugo över, så jag missade bara några minuter!
I skolan idag har vi gjort snajsiga 1600-tals klänningar av tidningspapper.

Efter skolan knatade jag till min förra lägenhen för att hämta hem cyklen. Hade ont i fötterna, men peppade mig med att jag snart skulle få hoppa på hojen och susa hemåt. Susningen uteblev dessvärre, då det inte stod någon cykel där jag lämnat den! Det stod ett helt gäng med cyklar där för en vecka sen, och nu var alla borta, utom en barncykel. Blev både arg och ledsen, och gick med bestämda steg till hyresvärdens kontor. Där fick jag ett visitkort och tipset att ringa vaktmästaren. Lämnade meddelande och hoppas de ringer upp snarast.

Fick gå till Kronoparkskyrkans busshållsplats med mina onda fötter och svettiga kropp. Satt och väntade en mindre evighet på bussen och surade över att solen låg på och stekte mig som en varm korv.

Kommentarer

Postat av: Erik

Annars då?

2011-06-08 @ 20:52:32
URL: http://erikjansson.net
Postat av: Kaka

:P

va tvungen att gnälla av mig.

2011-06-09 @ 11:56:00
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits