Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Ljust & Fräscht

I lördags var det dags för en av mina julklappar; nämligen Ljust & fräscht med Henrik Schyffert och Fredrik Lindström!

Det var i LLA, och vi fick sjuts dit av Martins pappa, medan hans mamma var hemma med Tuva. Showen var så rolig! Igenkännings humor! Kul var att de hade tagit lite lokala referenser som typ "Så går man och handlar på Boulevard" eller "Det är väl i Deje blabla." (minns inte vad de sa, men det var ngt om att de just fått el eller nåt, haha).

De pratade om inredningsstilar, vad som var ute och inne i Karlstad och pratade en del med en kille i publiken som just flyttat till sitt första boende. Schyffert pratade om det "magiska hålet" i trappuppgången förr i tiden (typ 10 år sen, haha), där man kunde slänga sina sopor. "'Slänga vad?', tänker Robert (killen i publiken) nu.. ALLT! Man slängde allt där: mat, kartonger, batterier, gamla klockradios!". Haha! Jag och Martin hade precis dagen innan pratat om vad det var gött då när man just hade ett sopnedkast precis utanför dörrn och ingen sopsorterade.

Det höll på i ca 2 timmar, och det som var negativt var att vi satt så högt upp vilket gjorde att vi inte såg så bra. Jag har kassa glasögon, Martin glömde sina, så vi båda såg typ allt bara. Sedan i slutet så var det text på en stor skärm på scenen, tror texterna var i stil med "du blir inte lyckligare för att du kallar din garderob walk-in-closet.", men jag är inte säker för vi hade en stor högtalare mitt i texten. Men det kom upp en text, och publiken skrattade, en ny text, nya skratt. Så höll det på, medan vi satt och inte såg någonting.

Hemma sov både farmor Elvy och Tuva så gött, haha!


Högt upp!

Vi!

Halvbra bild på komikerna...

Kommentarer

Postat av: Lisa

Gud, vad jag vill se den showen! Får väl vänta tills den kommer på DVS :P

2012-02-21 @ 21:18:01
Postat av: Evy

men guu va töligt att ni fick platser så högt upp då :S =/ stackers.. men hoppas ni ändå hade det ganska trevligt :)

2012-03-10 @ 17:49:23
URL: http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits