Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Nyår

Nyår firades lugnt och familjärt här i det Funke-Sundh-Janssoniska residenset. Kvällens höjdpunkt var definitivt maten som jag gick och var sugen på hela dagen.

Det blev en klassisk Ida&Martin-meny med toast skagen, oxfilé och Irish coffee. Mums!

Ser inget vidare gott ut, men det var det! Helt galet gott!
Ugnsrostade rotfrukter, oxfilé, smarrig sallad och tokmkt bea.

Tuva passade på att vakna när vi ätit färdigt förrätten, och satt med i sin stol.


Tuva var orolig hela kvällen, och jag vet inte om det var alla rakter och smällare som dundrade oavbrutet, eller så, men hon var svårsövd och ledsen mest hela tiden. Klockan var efter elva när hon somnade för natten, och hon sov djupt när vi vid tolvslaget smög ut och tittade på fyrverkerier och skålade i champagne. Jag fick så dåligt samvete för att vi var ute, så snabbt gick vi in igen, och såg att hon fortfarande sov som en stock. Då gick vi ut en stund till och träffade några av Martins kompisar som också stod ute och tittade på fyrverkerier. Jag fick åter igen svår ångest och ville in så fort som möjligt. Hon sov fortfarande när vi kom in andra gången.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Vad ni äter oxfilé ofta, era lyxlirare! Jag älskar oxfilé, men blir alltid så snål när jag står i affären så jag har nog bara köpt det en enda gång... Jag borde kanske inte vara så noga med att det ska vara svenskt, för den utländska brukar ju vara lite billigare.

2012-01-03 @ 11:37:30
Postat av: Lisa

Förresten, vad duktig tuva är på att sitta redan! Alfred var nästan 5 månader innan han kunde sitta ordentligt i stolen.

2012-01-03 @ 11:38:14
Postat av: Ida

Lisa; Ja vi är galna i oxfilé! Dock köper vi det bara när det är billigt! Tror inte vi är noga med att det ska vara svenskt heller, men gärna färsk.



Var han så stor som 5 när han satt i den? Ja vi pallar upp med en kudde bakom, så siter hon där och grejar med det som finns framför henne, haha!

2012-01-03 @ 15:43:18
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag vet att han inte kunde sitta i stolen när vi började med smakisar utan han satt i babysittern några veckor, så närmare 5 månader måste han ha varit.



Han var ju stadig i övrigt, man behövde inte stödja hans huvud och han ville stå hela tiden, men i stolen bara vek han sig framåt.

2012-01-03 @ 15:58:07
Postat av: Evy

måste väll vart dyrt å köpa det köttet med tanke på ;) btw.. vil dra litet skämt om köttet vet du föresten vad det blir om du lägger oxfilé i vatten?? ^^ - jo det blir rostbiff hihihi! xD



maten såg u rätt god ut tycker ja!

gött att ni tog det lugnt på nyår.. själv blev nyåret lugnt för min del med hos killen min. vi var ju lite halv sjuka å dåliga så inte så kul å vara med andra å festa då precis så.. visst inte kul å missa en nyårs fest med andra men det var ändå gött för en gångs skull å ta't lugnt :)

2012-01-05 @ 01:04:26
URL: http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits