Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Skåne 29-30/6

Fredag den 29 juni bilade familjen Funke-Sundh-Jansson ner till Skåne. Resan gick bra, förutom stopp i Göteborg på ca 45 min pga av en olycka. Vi tänkte stanna och äta antingen innan eller efter Gbg, och bestämde oss för att käka efter. Som sagt så var det totalstopp genom hema Gbg, och Tuva började bli hungrig, vi var hungriga och ångrade oss bittert, att vi inte åt på IKEA innan. Menmen, till slut kom vi igenom och åkte in på IKEA i Kållered och åt allihopa.
 
Vi kom fram runt fyra eller något sånt och chillade hela kvällen. Åt pizza gjorde vi också, så gick det med den GI veckan, haha.
 
Båda ungarna vaknade till på kvällen, men åtminstone Tuva somnade om sedan och sov en timme längre än vad hon brukade. Alfred hade däremot en vaken natt, likaså Lisa som fick vara vaken med honom.
 
På lördagen sen, efter några få timmaras sömn skulle det sjungas för Alfred som fyllde 1 år. Lisa försökte väcka mig och Martin utan lycka, så de fick sjunga själva. Eller de och de, Henrik tog väl inte så värst många toner, men Lisa skrålade visst en hel vers. Eller om det var en rad bara... minns inte.
 
När vi vaknat till så var det en del kvar att pyssla med innan gästerna skulle komma, jag och Martin tog barnen med oss till affären, medan Lisa och Henrik grejade hemma. När vi kom tillbaka gjorde vi sallad, strök en stor duk, hängde upp ballonger och garnerade tårta. Tuva sov som aldrig förr, passande nog, medan Alfred inte alls kunde sova utan var vaken och supertrött istället.
 
Gästerna kom på eftermiddagen, paket öppnades, mat åts, och vi sjöng för Alfred som verkade njuta av uppmärksamheten och alla presenter!
Nöjd 1-åring! Röd i pannan efter en liten gungolycka.
 
När nästan alla gästerna gått hem och barnen äntligen somnat för kvällen satte vi oss tillsammans med två av Lisa och Henriks kompisar och tölade i uterummet med varsin öl och lite konjak. Dä va jämt göörmysigt!
 
Söndagen gick fort och rätt som det var satt vi i bilen tillbaka till Värmland. Hade gärna stannat längre, men vi hade 2 husvisningar att gå på, och det var hus vi verkligen ville se.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Tack för hjälpen med allt!

Svar: Inget att tacka för :)
Sudden

2012-07-17 @ 13:12:31
Postat av: Evy

ja ida hur går det med gi metoden? ^^ eller äter du den lite då å då å syndar dig med lite fusk.. för mig går det hm mja sådär, har väll fuskat med en å annan godis påse ibland eller nån enstaka oyttig ksnel bulla men ja känner att ja snart måste skärpa till mig på allvar igen hehe! går ju inge bra detta! ^^

Svar: Jo då det går ganska bra! Jag har bestämt mig för att inte kalla det GI-metod, utan mer att jag försöker äta mindre kolhydrater. Så lite pommes, pasta eller bröd ibland är inte hela världen. Lite som fas 2 och 3 i GI, där man får äta kolhydrater, men inte så mycket. Känns bättre så, än att man ska få dåligt samvete så fort man tar en fika eller en smörgås!
Sudden

2012-07-22 @ 22:02:36
URL: http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits