Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Min Lisa

Barn: "Jag såg din Lisa förut!"
Jag: "Min...Lisa..?"
"Ja! Din Lisa, hon av här förut."

Tänka, tänka.
"Min..eh..syster Lisa?"
"Ja! Din syster!"

Några snabba förvirrade sekunder. Vad gör min syster här? Hon bor i Skåne, varför har hon kommit upp och letat upp vart jag jobbar och pratat med barnen.. Nej något lurt är på gång.
"Menar du hon som brukar jobba här? "
"Ja!"

Då fattade jag. Lisa, hon är ett år äldre än mig och jobbar på det stället.
"Men, nej det är inte min syster. Tycker du vi är lika varann?"
Det tyckte han. Det visade sig att minst 5 barn den dagen pratade om mig som Lisa. De tycker att vi är superlika, kanske samma person, men troligast är att vi är systrar. Lisa har brunt långt, långt hår och bred, rak lugg. Inga glasögon eller percingar och mörka ögon. Vi är inte ett dugg lika. När barnen ropar på mig så får jag heta Lisa, och eftersom jag är uppväxt med en pappa som aldrig minns vad jag heter utan chansar oftast på Lisa, så reagerar jag och svarar. Stackars förvirrade barn, de vet väl varken ut eller in.

Va tvungen att måla i paint nu så ni verkligen ska se va olika vi är.

Kommentarer

Postat av: Lisa (den riktiga)

Ahahahahah, jag skrattar så jag grinar!!! Förresten så ser du ut precis som mamma på den där paint-bilden!

2007-11-14 @ 23:37:37
Postat av: apan

hahaha!! fin paint-bild. ni såg inte lika ut. :((

2007-11-15 @ 09:04:02
Postat av: Kaka

hahahaha ja det gör jag ju!!

2007-11-15 @ 19:25:21
URL: http://simkaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits