Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Sommaren

Sommaren kommer att för mig äga rum i Karlskoga. en trevig stad alldeles för långt bort, men ändå för nära för att man ska flytta dit bara för att jobba.

Sommaren för Erik ska äga rum i Töcksfors. Liten håla alldeles för långt bort för att pendla, men för nära för att flytta till en lägenhet där.

Ida: Kundtjänstmedarbetare, kommunikatör, Transcom

Erik: Kalkonslaktare, Norge.

hej, Jesus!

När de ringde så var det ett okännt nummer och jag blev rädd och svarade inte. Sen lyssnade jag av teelfonsvararen och de berättade att de tänkte ge mig sommarjobb. Jag lev då lite panikslagen och sprang ut med telefonen i jackfickan i hallen. Vet inte riktigt varför. Tror det var för att kunna skylla på att jag inte hört telefonen, om de ringer igen. Ringde mamma och vi försökte komma på någon bra lögn, men det slutadfe med att ärlighet varar längst. Jag ringde upp och blev erbjuden jobb.

Tror inte jag kommer se Erik så mycket i sommar. Två helger i månaden ungefär.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Vaddå? Ligger Töcksfors i Norge? Men ändå kul att ni båda fått jobb! Woohoo!!! Ni får väl göra de gånger ni ses extra speciella :-)

2008-04-10 @ 18:44:34
Postat av: Madeleine

SVAR: nja, darrandet har jag inte lagt märke till ännu! :D Ha en bra kväll!

2008-04-10 @ 19:29:33
URL: http://madeleinejanssons.blogg.se
Postat av: Ida

Lisa: Nej, men fabriken(?) där han ska vara ligger 25 min bort från töckfors i Norge. Billigare att bo på svenska sidan, så äre siru :)

Madde: Jo hon vippar på hakan i varje sång. "aAaaAaAA" när hon sjunger. Gosh ;)

2008-04-11 @ 11:15:51
URL: http://simkaka.blogg.se
Postat av: apan

hahaha!! kalkonslaktare?!! haha, bästa jobbet!

2008-04-12 @ 13:39:41
URL: http://sugarmonkey.blogg.se
Postat av: Kaka

Ja! haha skära kalkonben, det låter skitäckligt :S Int e levande, det va min första tanke! ;)

2008-04-12 @ 20:53:03
URL: http://simkaka.blogg.se
Postat av: Cic

Vad tråkigt att ses så sällan! Min pojkvän bor i Oslo för tillfället, o jag på Gotland, så jag vet hur det är det där med distans-skit :/
Tack för kommentaren i min blogg, tur att det finns fler kakmonster som mig :D

2008-04-18 @ 20:16:41
URL: http://ciicccci.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits