Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Öden och äventyr

Såhär gick det egentligen till:

Jag och Patrik vandrar sorglösa och problemfri mot bilen runt kvart i fem efter en lång arbetsdag. Plötsligt kommer en bil och kör sakta bredvid oss, en röst säger "Idag vinner jag!" Det är vår isländske handledare som ska rejsa med oss hem. Igår rejsade vi mot honom, men vi vet inte om han visste om det då han fick sjuts hem av sin fru. I vilket fall som helst så sprang vi till bilen, slängde in väskorna och..
- Fan vi skulle ju tanka..
- Äh, vi har ju en del bensin kvar, vi hinner tanka efter vägen! VI måste ju vinna över Arnthor!
- Ja!!

Glada som fan slirar vi ut från parkeringen och gasar iväg, skrikandes åt alla medtrafikanter att visa respekt för de som har bråttom. Vi kör och kör och ser inte röken av bilen vi skulle tävla mot. Och plötsligt händer det... bilen...saktar...ner..stannar. Så där står vi, utan bensin mitt på motorvägen mellan Karlskoga och Kristinehamn. För långt åt båda hållen, och absolut ingen mack i sikte. Vi ställde ut en varningstriangel och försökte skvätta i de sista dropparna ur bensindunken. Det gjorde ingen skillnad så vi ställde oss i diket/stenröset och ringde runt till alla vi kunde komma på. Till slut fick Patrik kontakt med en kompis i Karlskoga som skulle komma inom 20 -30 min. Vi klättrade upp för slätten som var bredvid vägen (brant som tusan) och satte oss på en sten för att hålla utkik efter kompisen. Det visade sig att det va en myrstack under stenen och vips så va vi fulla i pissmyror. Vi halvrullade ner och ställde oss vid vägkanten igen. En halvtimme senare ringde vi kompisen och undrade vart han tagit vägen, han informerde om att hans mamma som skulle komma med bilen hade börjat prata med någon bekant (granne eller något), och pratat med denne i 25 minuter. Så nu var han precis på väg, skulle dyka upp om en kvart. En halvtimme efter det ringer vi igen, får inget svar. Vi undrar om han rådumpat oss eller vad som hänt. Kort därefter ringer han upp och säger att han precis tankat och är nu på väg. Vi suckar och stönar och halvdör av svält och dövhet. Efter totalt 1timme och 40 minuter kommer killen och vi får lite bensin i tanken och kan sen åka och tanka och ta en varsin cheeseburgre på Mcdonken. Var hemma tjugo i åtta.

-Du vet att dina fötter stinker, va? sa Erik och jag fick gå in och duscha. Nu bjuder han på morotskaka så det jämnar väl ut sig.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Hahahhaaha, jag dör!! Men fan vad läskigt att stanna mitt på motorvägen!

2008-06-25 @ 21:38:33
URL: http://silverpoppel.com
Postat av: apan

haha, sånt här kan bara hända dig!!

2008-06-26 @ 08:45:47
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Räv

Det där lät väldigt tråkigt :l

2008-06-26 @ 11:03:08
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Ida

Lisa: Ja det va inte det roligaste, läskigt med alla stora lastbilr som far förbi i 100 :S



apan: jag veeet! -.-



Räv: Mjo, not my best moment så att säga ;)

2008-06-26 @ 19:29:37
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits