Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Tittut!

Nej, jag hade inte världens fylla och låg däckad tills idag. Haha! Nej, nej.

Lördag: Skitkul, vi förfestade med Backstreet boys och Carola för gamla minnens skull. Sen dansade vi oss iväg till BMB. Där tog vakten vårt VIPkort och släppte in oss. Vi svassade till garderoberna, sen ut på dansgolvet där vi dansade som gnuer. När vi precis tjackat öl kom det fram norrmän och tjötade med oss. Det visade sig att hela bmb var fyllt med norrmän som levde som kungar (eftersom det är såå billigt i Sverige).

Vi skakade av oss dom genomklassikern "Nej, men jag måste gå på toa, ses kanske sen!" Sen höll vi oss undan dem resten av kvällen. Vi beställde en drink och sen drog vi ner på stan där vi tog följe( eller vart kom dom ifrån förresten?) norrmän. De hade spelat klart sin fotbollssäsong och hade dragit hit för att leva rullan en helg. Det slutade med att de bjöd oss på baguette från Sjöqvisten(eftersom det är såå billigt...) och vi stod och tjötade i över två timmar. De bodde på Plaza och undrade om vi ville med på "efterspel", vi fnissade och sa att det låter lite dumt på svenska, och avböjde inviten.
"Men vi har jacuzzi" försökte dom.
 "Men vi har inga badkläder, och vi vill ju inte genera era rumskompisar."
"Nja, alltså jag tror det är okej för dom..." Haha.
Skönt att prata med två som inte var ett dugg slemmiga eller raggiga, utan bara några att babbla med. Inte för att jag fick det att låta så, med jacuzzigrejset, men det var också allt.

Vid Åhléns sa våra fötter stopp och Emelie ställde sig i taxikö. Precis då svängde en taxi förbi och stannade, vi fick åka hem för en billig peng och vi däckade i varsin säng halv fem- fem någonting.

Söndag: Lungt.

Måndag: Jobb, sen skola, sen köpa WoW.

Tisdag: Jobb, sen kom mamma och Micke en sväng, sen fläskfilé med pommes o bearnaisessås (galet gott!)

Onsdag: Jobb. Men nu har jag uppdaterat bloggen och nu sätter ja gigång Lich. Ska göra en transfer tror jag. Join us on Nordrassil. vettja. Horde.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits