Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Såsig helg

Fredagen innebar jobb, jag var lagom trött i huvudet efter jobet och bestämde mig snabbt för att inte ringa någon angående eventuell utgång. DLK och TKU spelade på Nöjes så jag var lite småsugen på att dra dit för gamla tiders skull. Men jag passade och satt hemma och kikade på Dobidoo istället. Erik hade träning, så jag hämtade upp honom i stan på kvällen, snäll som jag är.

Lördag var den värsta speldagen jag varit med om på länge. sjukligt mycket spel. Mitt på dagen ringde Erik och bad mig åka och köpa öl, tur det annars hade jag suttit inne precis hela dagen. Spelade från tidig morgon tills fem på eftermiddagen när Erik kom hem. Aj, sa min stackars rygg. På kvällen klunkade vi öl så det stod härliga till, säkert 3 var! Erik blev sugen på hamburgare mitt i allt, och tyckte att han skulle åka och köpa. Jag motsatte mig detta då vi var och varannan helg "unnar" oss lite skräpmat. Erik höll med. Innan vi visste ordet av hade vi istället köpt en pizza att dela på. Haha.

Idag är det söndag och Erik jobbar igen. Fick lite ångest för gårdagen så jag har redan tvättat en massa och.. mja inte så mycket mer, men jag har stått ute på balkongen en del.

Ska ta en go promenad sen när Erik kommer, och dra med honom. Gött o röra på fläsket lite.

Kommentarer

Postat av: Evelina

ey nu har Per lagt ut receptet på sin blogg :D

2008-09-21 @ 16:14:19
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Prazzel

Hej Ida!

Tryffelolja är en fin olivolja som har runit genom tryffel, tryffel är en av värdens finaste och dyraste smaksätningen som finns. du kan nog köpa det på vilket ICA eller Konsum som helst men jag vet att det fins på maxi, det kostar runt 30 kr.

2008-09-21 @ 21:20:15
URL: http://[email protected]
Postat av: Räv

Vilken server spelar du på i WAR? Vi skaffar det nog imorgon :p

2008-09-21 @ 22:10:36
URL: http://fuchs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits