Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Oflyt

Min hjärna vägrar verkligen plugga idag. Innan kl 10 var jag duktig, jag läste alla kapitel i en av böckerna igen, men sedan tog jag lite kaffe och macka och såg på Våra bästa år, och sedan dess är det kört. Jag försöker läsa på sammanfattningssidor, men hjärnan glider iväg och jag börjar helt otippat kolla Kissies blogg istället. Men då har man ett hum om hur trist det är med hermeneutik och positivsm om jag till och med föredrar den bloggen.

Om en timme ska jag lägga mig i tandläkarstolen. Tandisläkisus kommer ha en prao med sig, som alla människor jag går till har (gynekolog, ansiktsterapeut t ex). Det är något med mig som gör att alla praoer dras till mig. Nej, det är ingen 14-årig praoelev, men det låter så mycket roligare om man skriver så. Det är naturligtvis en student det handlar om, inte en tafatt tonåring som fumlar och råkar borra mig i kinden. Hoppas jag, det vet jag ju inte än.

Efter tandläkarbesöket ska jag bannemig få lite pluggigt gjort. Jag ska försöka förstå vad man hade för skola för 100 år sedan, tänkte jag, och eventuellt försöka greppa det här med realskola vs läroverk. Snacka om krångligt, min hjärna är redan överfylld. Men jag ska försöka klämma in, om jag mosar riktigt ordentligt, några saker till.

Kommentarer

Postat av: soffan

ida, det känns likadant för mig og. men vi klarar detta, det vet ja! sen ska vi belöna oss med en tokskoj ferre på lörda, då jeeflar ska vi skaka rööv och hövve så alla våra kunskaper bara flyyyger hejvilt, ok?

2009-09-24 @ 12:41:33
URL: http://sof1e.blogg.se/
Postat av: Kaka

Soffan: It's a deal!

2009-09-24 @ 16:19:47
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits