Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Ankläge

Börjar i och för sig piggna till nu, lagom till eftermiddagssolens strålar träffar mig i soffan där jag legat och maskat hela morgonen.

Igår var jag plötsligt jättepartysugen. Kanske berodde det på att jag vet att vi ska hålla till på Färjestad hela helgen där det vankas 21- och 50-årsferra. Jag försökte få med folk i klassen, och alla jag frågade var väldigt taggade... på att gå ut om en vecka. Slängde iväg ett hoppfullt sms till Linda och efter lång betänkningstid och en gnutta övertalning så fick jag skjuts till deras plejs på Rud.

Det här var ju vrålcoolt. En öl som ser ut som champagne! Ställde en vanlig 50 cl bredvid för att man ska se skillnaden i storleken. Det fann väl bara 600 st av dessa och David hade lyckats få tag i en.
Svindyr, men det förstod ni kanske.

Dom bodde stort och hade en liten galen hund som showade off trick och sina finaste leksaker. Jag fick hunden att sitta fint! Vad duktigt av mig! Haha! Efte ett tag kom en tjej dit som hette Erika och innan vi hann gå till bussen hade tyvärr hunden ätit upp hennes ena splitter nya dojja.

Vi hamnade till slut på Ankan där det först var stendött, men efter några öl och några trevande danssteg började folket välla in.

Suddig bild på snygg-Linda!


Vid ett tillfälle hade en kille köpt tre shots med Jäger, men ingen ville ha den ena så jag, Linda och David delade på den och jag ångrade mig direkt. Var inte ett dugg sugen, jag var för spontan för mitt eget bästa.

Inte kan väl den lilla klunken gjort att jag blivit så bakis idag? Jag drack inte så mycket, åt ordentligt innan (helstekt fläskfilé smällde jag till med!) och drack varannan vatten. Har varit ett ynk idag och jag har tyckt så synd om mig själv så hälften borde vart nog.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits