Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Bilepisod

Hittade en gammal bortglömd internetdagbok (ja, en såndär som användes innan det här med blogg kom i ropet.). Hehe, kul med sådana fynd, som denna lilla tutande-bilhistoria från 2005-06-13:

"Idag va jag ute å körde bil. Innan jag hann lämna parkeringen så hängde sig tutan och jag skämdes och pappa svettades och skämdes ännu mer, och mamma satt i baksätet och klagade på att det var så varmt i bilen. "VA?!" skrek vi där fram, för jäklar va det lät. Haha.
Pappa lekte bilmekaniker och ryckte ut en sladd eller två.
"Nu ska inte tutan funka" sa han och tryckte på den.
TUUUUUT!
Undrar va det va han ryckte ut. Vi chansade och körde ändå.
"Tänk om tutan börjar när vi är inne i centrum!" Sa vi flera gånger och fnissade.
När vi kom hem så kom grannen och skulle kolla på tutan (som förresten höll sig lugn under hela resan). Han la sig och micklade under bilen. Pappa frågade lite nervöst vad han gjorde där under, när tutan sitter i motorhuven. Tydligen gjorde den inte det. De öppnade hursomhelst motorhuven och pappa pekade på det han trodde va tutan.
"Ja... det ser ju ut som en tuta.." sa grannen och kliade sig i huvudet.
Pappa blev röksugen och skrattade osäkert.
Grannen hade köpt pizza och hade inte tid med mer bil.
Jag gick in och åt rabarber."

Kommentarer

Postat av: Lisa

Haha, jag ser det framför mig!

2011-01-30 @ 17:42:32
Postat av: Kaka

Ja, visst kan man exakt se det framför sig! :D

2011-01-30 @ 18:22:21
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Kristin

haha, jag tycker att jag kommer ihåg det där :)

2011-02-06 @ 11:33:54
URL: http://raaff.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits