Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Halloween

Ja, nu är det alltså dags att återge helgen. Lördagen började med att vi tände ljus och la granris på pappas/farmor och farfars gravar.
 

Sen åkte vi hem till mamma och jag blev klippt, det blev även mor och hennes karl. Efter det bar det hem till Kronoparken där vi färgade mig i håret. Erik kom hem från att ha varit på innebandymatch och vi åkte till Ruds kyrkogård. Det var kolsvart där och jättemycket bilar och folk, hundar och barn, cyklar och helljus. Jag såg inget och önskade att någon av mina medpassagerare kunde haft körkort så jag kunnat lämna över ratten.
 
Försökte ta kort ut i mörkret. Det var otroligt vackert med jättemycket ljus på nästan alla gravar. Tyvärr skakade jag så det blev såhär. Men tänk er.

En lite märklig sak hände, eller jag vet inte, men för att ta det från början så är det så att ända sedan pappa gick bort så har jag sagt högt för mig själv flera gånger att om pappa någon gång vill visa att han är med mig så ska "Cadillac" med Hepstars spelas på radion som ett tecken. Detta har aldrig hänt då den såklart inte är en typisk radiolåt. Men så kommer just den låten på radion när vi varit och tänt ljus på kyrkogården! Lite konstigt att den kom just då när vi sitter där i bilen och är känslosamma efter allt.

Hemåt for vi när vi äntligen trasslat oss loss och började sminka oss. Jag tittade på en tutorial på youtube och Lina prickade på. Tanken var att jag skulle vara Barbie, men efter att jag sminkat mig klart så insåg jag att jag inte hade några Barbiekläder. Så jag blev..ehh.. jag vet inte bimbo? Eller så såg jag ut som någon slags prostituerad. Nej jag vet inte, det blev lite misslyckat med min utklädnad.


Vi korkade upp en flaska Asti och fixkade med mitt hår i en evighet. När det var klart satte vi oss o vardagsrummet och började fundera på var alla tagit vägen. Vi gick igenom allt tänkbart; kunde vi tagit fel på dagen? Var det röd dag så alla bussar var inställda? Hade vi glömt att bjuda dom? Hm. Vi sa kl sju till folk(eller ja, "efter sju" sa vi, så vi får väl skylla oss själva) och när klockan närmade sig nio bestämde vi oss för att messa en av gästerna och höra var de höll hus, annars tänkte vi dra ut på krogen. Jag skickade ett sms till Jonas som alltid brukar svara snabbt. Det gick några minuter och vi fick inget svar. Jag hoppades på att de skulle vara såpass när så han tyckte det var onödigt att svara. Ytterligare några minuter gick och det plingade på dörren. Där stod massa folk! Jonas hade inte ens sett smset, haha.

Vi drack varandra till och dansade och sjöng. Vitrinskåpet välte mitt under festen och massa glas gick sönder och alla blev med ens spiknyktra. Vi sopade och dammsög och var glada över att ingen kommit till skada. Synd på massa fina (dyra) glas dock. Peter var i och för sig snabb med armen och räddade halva skåpet, eller vad man ska säga.

Jag och Palle satt uppe och pratade till 5 eller nåt, då hade Lina redan missat bussen och låg och snarkade på soffan, och Erik hade däckat i sängen.

Räknade på det, och det visade sig att det var inte mindre än 14 pers som inte kom. Tack alla som kom, superkul!!

Mer bilder finns här!
Finns massa fler bilder som man kan få om man vil via msn.


Just det, jag låg dagen efter till 21. Kunde inte röra mig. Spydde någon gång vid sju, då hade jag tagit mig ut till soffan. Jättebra dag.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Oj, hur kunde vitrinskåpet välta? du menar det stora som mamma hade innan?



Vad fint det blev vid graven. Jag önskar att jag hade varit där. Tände ett ljus för pappa här hemma istället. Kan du inte maila bilderna du tog? Jag fick mammas bilder, men dina är nog bättre :)

2008-11-05 @ 17:41:38
URL: http://www.silverpoppel.com
Postat av: Kaka

Lisa: Ja det kan jag göra. Erik buttade in en kille i skåpet, och överdelen sitter ju inte fast så det välte.

2008-11-05 @ 19:13:21
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits