Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Pustar ut...

När försäljare ringer brukar jag tacka nej, oavsett vad det gäller. Ibland tackar jag ja, och får lite dålig tsamvete, och ger mig fan på att inte tacka ja nästa gång.
 
Igår ringde en hetsig typ från något elbolag. Sist de ringde från något liknande tackad ejag snabbt nej, och killen i luren sa då att "Nej, nej, detta är ingen försäljning, jag vara informerar dig!" Så jag antog att det var samma grej igen, och gick glatt med på vad hetskillen sa. Plötsligt sitter jag i en inspelning och har tackat ja till att byta elbolag, eller något liknande. När inspelningen är slut sa han "Välkommen till YY, mig som du talat med heter XX." Klick. Lade på innan jag hann säga något. Tyckte det verkade lite lurt.
 
Fick svår ångest och ångrade mig djupt medan jag googlade företagets namn. Det visar sig att 10 av 10 kommentarer är negativa. Folk påpekar bl.a. att försäljaren säger typ "Idag betalar du XX kr per kilowattimme, men med oss sänker vi dfin kostnad med 40%" och en liten stund senare "Vad har du för elbolag idag?". Konstigt att veta vad jag betalar när han inte vet vad jag har för bolag.
 
Nåja, jag mådde dåligt hela kvällen igår och lovade mig själv att ångra avtalet så fort de skickar hem papper.
 
Idag fick jag samtal igen. "Hej, jag heter XX, ringer från YY, vi talades vid igår och under inspelningen av avtalet blev det ett tekniskt fel, så jag måste göra om..." Jag svarade snabbt att jag hade ångrat mig, att jag inte var intresserad längre. Han försökte, dock inte alls lika hetsigt som igår, förklara att det var ett litet fel som gjorde att jag måste godkänna igen. Jag sa igen att jag inte var intresserad, och han tackade, lite surt, för sig.
 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Vilken tur!

2012-10-03 @ 16:56:33
Postat av: Rävfan

Haha dom ringde mig med! Vet inte vad som hände och helt plötsligt så hade jag bytt bolag..

Svar: Så jäkla hetsiga så man vet inte vad man tackar ja till. Inget tekniskt fel på din inspelning?
Sudden

2012-10-03 @ 19:25:15
Postat av: Fanny W

Samma här, men dom får ju inte ringa sådär kom jag på när jag lagt på, så i ren protest kommer jag ångra mig när papprena kommer. Det lönar sig att ha en svägerska på Konsumentverket =)

Svar: Jag har fattat det som att de får ringa om man står med i något register. Alltså om man skrivit upp sig någonstans med sitt nummer så kan det finnas med på något sätt. Sen finns ju tydligen inte Nix till mobil, tyvärr, det hade jag gillar annars!
Sudden

2012-10-05 @ 21:46:25
Postat av: KKP

Göta energi har vi och det är jättebra :)

Svar: Jag vill ju i vilket fall inte göra något alls innan vi flyttar. Känns lite meningslöst att byta och greja, så bor vi här ett par månader till.. :)
Sudden

2012-10-07 @ 13:08:51
URL: http://kirrekirrepirre.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits