Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Gräsänka

Martin är över 100 mil bort, Tuva sover och jag vet inte vad jag ska göra rikigt. Eller ja, nu sitter jag och väntar på att Martin ska ringa. Han skulle (citat) "Bara dricka upp ö... saften!" (slut citat). Han är i Gällivare, reser till kunder och bor på goa hotell och äter smarriga frukostar och sånt. 
 
Idag har jag och Tuva varit hos mamma nästan hela dagen, något måste man ju hitta på så tiden går.
 
Såg ett rådjur i Edsviken. Det stod och mumsade på något, och när jag närmade mig (amäh, jag måste väl få plåta!?), så tittade det på mig med någon sorts lamablick (eller snarare med sina stoora rådjursögon), och studsade snabbt iväg. Samtidigt kalajsade tusentals mygg på mig och försökte tränga sig igenom myggnätet över vagnen.
 
Nej, om man ska kolla lite Hollywoodfruar kanske.
 
 

Kommentarer

Postat av: Evy

näe men det är ju det där med att mocka skit.. visst det tillhör ju att göras på en gård med djur men det är vissa saker ja inte står ut med där helt enkelt bara! å vill därför på annan praktik plats!
jo jo det vet ja väll men alltså.. inte så kul när han lät smått irriterad så sätt å idag när ja var där så skulle ja prata med han å så skulle 2 till sitta med å lyssna å det kändes jävligt jobbigt så ja tyckte inte alls det var kul. å ja fick ju en sk utskällning från igår bara för det vilket ja visste att det skulle ske!

2012-08-22 @ 23:17:54
URL: http://MyBloggNotYours.bloggplatsen.se
Postat av: Evy

btw.. kunde du inte lagt upp bilden på rådjuet.. hihi så man fick se fin bild på den :D
fick du många myggbett på dig elle hehe! ^^ med tanke på..

Svar: Hehe, det skulle jag gjort!
Sudden

2012-08-25 @ 00:23:40
URL: http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits