Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Pretty crappy

Vaknade imorse och ser mig i spegeln. Jag ser inte Ida, jag ser en orc. Fast människofärgad. Mina ögon har svullnat, framför allt det ena, och jag ser ut som jag suttit i sminket i fyra timmar. Tänk Lordi. Jag såg på riktigt inte klok ut, och jag vet inte vad jag skulle göra för att det skulle bli bättre. Men det enda jag kunde tänka var att jag hade obligatorisk-närvaro-lektion och jag började om ett par timmar, så det var lika bra att gilla läget. Det fick bli orcdagen helt enkelt.
 
(Var för övrigt lite svullen under ögat igår, men inget jag brydde mig så mkt om, och under natten hade det alltså utvecklats. Såg dock bra.)
 
Martin åker till jobbet och morgonen flyter på fint i övrigt. Jag och Tuva hoppar in i bilen, jag är nöjd över att vara ute i god tid så jag slipper stresslämna henne på förskolan. Första dagen hon är där själv, så det kanske blir svårlämnat, tänkte jag.
 
Öööööeeehhh, sa bilen. Ööööeeehhh, sa den igen när jag vred nyckeln. Ringer Martin som säger åt mig att ringa Johan. Johan ringer ett samtal och ringer sen tillbaka. Han kastar sig från jobbet, Martin kastar sig från jobbet och till slut står båda två vid bilen och funderar på vad som kan vara fel. "Pappa? Haowa (Johan)?" sa Tuva gång på gång och fattade ingenting. Jag lastade ur vagnen från vår bil, och kassarna som jag skulle ha med. Efter en stund testade de med startkablar och bilen hostar igång. Jag lastar i vagnen i bilen och kassarna och Tuva.
 
Åker snabbt som vinden till Tuvas förskola. Ha fått order om att inte stänga av bilen, så jag kör så nära jag kan till entrén och tar Tuva och vagnen och rusar in, stressad som attan, jag börjar om 10 min! Får av Tuva kläderna, hon tultar in utan att se sig om en gång efter mig. Byter några hetsiga ord till förskolefröken och rusar sen ut.
 
Inget i tanken. Måste tanka! Börjar om 5 min! Bråttom bråttom! Kommer till slut 30 min sent, efter att lärarna ha bytt sal utan min vetskap så jag irrade runt hela Uni innan jag hittade rätt.
 
Klassen håller på att diskutera en film. Får veta att lektionen inte är obligatorisk. Så jag sitter där, orclik, svettig och lite bitter.
 
Sedan har dagen flutit på bra.
 
Tuva fick dock feber igen på eftermiddagen och mormor är på lasarettet. Kul dag. Fuck you 14 jan.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Skitdag :/

2013-01-14 @ 21:40:51
Postat av: evy

ujuj stackars dig Ida.. yrar omkring å är sen på samma gång å stressa en massa.. kan inte vara så roligt då.. kunde nästan se framför mig när ja läste din blogg hur stressad du verkade å detta!..
hoppas du lyckas komma i tid nästa gång så du slipper stressa då ;) hihi

2013-01-14 @ 22:29:51
URL: http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

men fy vilken dag :( Hoppas morgondagen, Tuva och din mormor blir bättre!

2013-01-14 @ 22:53:46
URL: http://livinis.blogg.se
Postat av: apan

men!!! va sugigt!! såna dagar kan ta sig i rööva!

2013-01-15 @ 19:57:00
URL: http://sugarmonkey.blogg.se
Postat av: Jonna - illustratör och alkoholistbarn

Å har du slutat skriva helt här?

Svar: Ska rycka upp mig lite tror jag, minns ju inte mitt liv!
Sudden

2013-06-18 @ 19:36:27
URL: http://livetarlivsfarligt.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits