Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Visning

Här där vi bor håller man på med stora renoveringsprojekt. När ens lägenhet renoveras får man bo i barack, men i vissa fall får man istället en lånelägenhet istället. Vår lägenhet skulle bli en sådan lånelägenhet, vilket vi var nöjda över, eftersom vi då slipper visa den.
 
Så imorse ringer någon och vill kika på lägenheten, för de har fått mail att den är inflyttningsklar fr.o.m. 1 feb. Visst, inga probs, tänkte jag. En timme senare ringer en till. Sen en till. Sen får jag sms. Sen ringer en till.
 
En visning hade jag idag, och mitt i den ringde en till. Nyss fick jag ett sms till.
 
Kul att de som var på visning idag sa att det var inte mindre än 83 intresseanmälningar på denna. Jippie, kul att ha folk här i tid och otid.
 
Så två visningar imorrn, kanske en tredje, om inte så blir det ytterligare en på fre och ev söndag också.
 
Dessutom börjar jag bli sjuk, är jättetät och fryser. Vill ha choklad och någon som kliar mig! Men Martin är inte hemma, så jag får gosa in mig i filten istället och knapra på ett gammalt tacochips.
 
Nästa vecka är det praktik och packningsvecka, så det känns väl sådär att vara tvungen att visa lägenheten mitt i allt. Men veckan därpå är den åtmintone tom. Halvkul om man måste visa den då iofs, när vi inte bor här uppe.
 
Just när de som kom på visning idag klev innan för dörren och skulle stänga efter sig kom mamma farandes och ryckte i handtaget. De såg snopna ut när någon stod utanför och drog i dörrn. Hehe. Men det var fint tajmat, då var mamma med Tuva medan jag visade familjen runt i mitt stökiga hem.

Kommentarer

Postat av: Sofia

En dagbädd är typ som en säng/soffa. Den vi köpte är från ikea :D

2012-11-21 @ 23:09:03
URL: http://fiaigbg.wordpress.com
Postat av: Lisa

Men om ni inte är hemma eller inte vill visa lägenheten så måste ni väl inte? Då får ni låta hyresvärden gå in med huvudnyckel och visa, ni kan ju inte behöva hålla visning i tid och otid. Eller be hyresvärden att sätta en visningstid eller två, då alla intresserade får komma.

Svar: Tja jag vet inte, alla som ringer säger att de fått mail från hyresvärden där det står att det är till mig de ska ringa och boka visning.Har visat upp den 4 ggr nu, varav 3 ggr igår. Kanske blir en visning till på söndag eller så, hoppas bara ngn bestämmer sig för att ha den så det är över. Sen om det finns intresserade kvar efter den 11e så är det ju inte vårt problem, då har vi besiktat den och lämnat nycklar.
Sudden

2012-11-22 @ 20:26:12
Postat av: Evy

vart blir det att ni flyttar nånstans då?? :)

Svar: Vi har köpt hus på lövnäs, så vi flyttar nästa helg!
Sudden

2012-11-23 @ 11:02:51
URL: http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits