Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Shöppat lite

Blir tokig av alla ugglor som florerar överallt!! Tokig så till vida att jag också vill ha! Haha! Så de senaste dagarna har jag tjackat några ugglor, så nu kan jag va som folk igen.
 
Köpte dessa idag, och den snajsiga krukan!
Yay, två krukor till!

Livar väl upp lite, åtminstone, har för tillfället nästan bara vita krukor.
 
Iförrgår var vi på IKEA. Skulle spana efter några förvaringslådor (med ugglor på), men de har tydligen inte kommit till Karlstad än. Så istället köpte jag klistermärken(?) med ugglor och några typ påsklämmor (med ugglor). Dessvärre är de lika borta som snön, jag har ingen aning om var de är! Vi blippade i snabbkassan, la upp varorna på bänken bredvid, och sa sedan att vi borde lägga ner dem i kundvagnen, eftersom vi ändå ska dra den nästan ända till bilen.
 
Vid bilen packade Martin in Tuva, medan jag la in grejerna vi köpt. Vet att jag tänkte "Men, var det inget mer?" också kollade jag vagnen, nej, den var tom. Drog den till vagngaraget och kollade ännu en gång för att va säker. Nej, den var tom.
 
Dagen efter började jag undra var de där klistermärkena tagot vägen, och vi letade både hemma och i bilen. Och idag kom jag på att de där påsklämmorna, var är de? Det enda jag kan komma på är att de åkt ur kundvagnen utan att vi märkt, eller att vi helt enkelt inte fick med dem, efter att vi betalar. Så irriterande! Verkligen inga pengar att prata om, men bara grejen att man köpt något som inte kom med hem.

Kommentarer

Postat av: Evy

haha hur kom deu på att du ville börja samla på massa ugglor Ida?? ;P du kanske är en liten uggla som sitter där å hooar hela natten... lång *flinar* hihi ;)

Svar: Nja jag vet inte, det verkar dyka upp ugglor överallt, så jag blir väl påverkad av det ^^
Sudden

2012-08-22 @ 01:56:15
URL: http://MyBloggNotYours.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits