Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Flytt!

Inte undra på att det har varit dött i bloggen, jag har ju flyttat! Men nu är datorn på plats, så nu kan jag snart vara tillbaka på banan igen. Inte för att jag just bloggat så våldsamt mycket, men ändock.
 
Försökte ta kort på huset, det gick väl sådär skulle jag säga, det är finare än vad det ser ut!
Ett litet rött hus med vita knutar. Uuh va gött å mysigt.

När vi just flyttat in stod termometrarna på 15-18 minusgrader ute, och huset som inte varit uppvärmt på flera veckor var isande kallt! Vaknade på morgonen och det var inte ens 16 grader i sovrummet. Vi upptäckte att flera element var trasiga dessutom! Vi huttrade och gnällde, och efter ett par dagar köpte Martin en gasolvärmare som vi kunde ha i vardagsrummet för att hjälpa luftvärmepumpen.
 
Sedan blev det varme både ute och inne, och nu efter ett par-tre veckor är innetempen behagliga 19 grader. Slut på grad-rapport!
 
Det är mycket som ska packas upp, och jag jublar och hjular (inombords) varje gång vi slänger något. Skönt! Samtidigt har jag separationsångest för saker som min gamle micro, eller en stackars utnött stekpanna i modell mindre.
 
Mitt i all flytt är jag på praktik. Slupraktik innan allvaret börjar och det är dags att söka jobb. Längtar ut!
 
Varje morgonen så sätter jag Tuva i bilen, kör henne till sin förskola på Rud, och sedan kör jag till Norrstrand där jag har praktik. Efter att arbetsdagen är slut åker jag och hämtar Tuva igen, och vi åker tillsammans hem till Hammarö. Ett fasligt flängande, men jag försöker tänka att det är bara til 21e. Sen är platsen uppsagd, och jag tar julledigt.

Kommentarer

Postat av: Sofia

Vad fint det såg ut! Väntar med spänning på mer hus-uppdatering :D

2012-12-13 @ 22:16:10
URL: http://fiaigbg.wordpress.com
Postat av: Lisa

Hoppas att vi hinner kika på huset när vi kommer upp!

2012-12-16 @ 20:04:49
Postat av: evy

vart ligger detta fina röda hus då? vart äre ni har flyttat?? :)

Svar: Lövnäs!
Sudden

2013-01-04 @ 01:38:48
URL: http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits