Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Korvsoffa

Regel nummer 1: Titta inte på baksidan av (öl)korv. Du vill inte se vad den innehåller. Jag vill iallafall inte. Men ändå vänder jag på förpackningen och tittar och läser (och fotar) innehållet.

Jag strök under det jag fann lite... inte okej. Ser nu att det står "100g salami, varav 145g kött". Jag blev förvirrad nu. Va?
Men ätbar tarm. Är det verkligen okej? Och rök? Vad är det för jäkla ingrediens?


Stökig bild på vardagsrummet med de nya sofforna. Det passar skitbra och det är gott om plats i rummet fortfarande!

Här har jag fångat en orb på bild, om mamma och Micke får uttala sig. Lillebror är mer skeptisk, men jag tycker det är mysigt att tänka att små ljusfenomen flyger runt och härjar i mitt vardagsrum. Ser ni den?


Har fått påpekat för mig att det är lustigt att jag skrev "en stökig bild..." med tanke på att det är totaltomt överallt. Haha, inger på bordet, inget i sofforna. Jag tänkte, när jag skrev att man ser ju dammsugaren, sittpuffen, kartonger bakom tvn osv, eftersom vi mosat dit allt när vi bar in sofforna. Men mja, det ser löjligt städat ut. Haha.

Kommentarer

Postat av: Junitjej [Vinn smink!]

Vilken snygg blogg du har!

2008-11-23 @ 11:00:39
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Lisa

Korv ÄR läskigt! Man vill verkligen inte veta vad den innehåller. Särskilt äckligt tycker jag är när det ibland är stora bitar av fett i ölkorven, fast det är lite gulaktigt så det ser ut som var.



Snygga soffor! Var har ni köpt dem?

2008-11-23 @ 11:02:53
URL: http://www.silverpoppel.com
Postat av: Lisa

Förresten står det "100 g salami motsvarar 145 g kött". Alltså, de har använt 145 g kött för att pressa ihop till en 100gramskorv. Tror jag.

2008-11-23 @ 11:04:22
URL: http://www.silverpoppel.com
Postat av: Kaka

Junitjej: tack!



Lisa: Ja, blä huga. Råkade läsa det där just när jag skulle hugga in på frukostmackan. bleh :P

Sofforna är köpta av Emelie och hennes sambo.

Mjaha, ska kanske läsa lite mer noggrannt innan jag skriver. såg det när jag hade lagt ut bilden nämligen ^^

2008-11-23 @ 11:40:19
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: apan

hm, ja det lät ju inte så fräscht, mitt tips är att aldrig aldrig titta bak på mat. bläh.



ap-snygga soffor!! orb? haha, är det inte damm då? ;)

2008-11-23 @ 14:00:48
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: kaka

apan: jo, skeptiskerna säger ju att det är damm lr ngn liten insekt lr så. mamma berättade dock om hennes kompis som har ett syskonbarn som alltid har en "orb" bredvid huvudet när man tar kort på honom, oavsett om det är ute lr inne eller vad som helst. lite..

2008-11-23 @ 14:19:28
Postat av: Emelie

Vad fint det blev! Sofforna passa ju skit bra hos er!! Kram på er!

2008-11-23 @ 14:25:30
Postat av: Lisa

Henrik hälsar att det är ju ändå ätbar tarm. Hade det varit o-ätbar tarm så hade han reagerat väldigt starkt ;)

2008-11-23 @ 14:31:57
Postat av: Petra

grymt snygga soffor, sköna ser dom ut att vara också...

2008-11-23 @ 17:00:52
URL: http://livetenligtpetra.blogg.se/petra
Postat av: Kaka

Emelie: Jaa, jag är helnöjd! Tack för att vi fick köpa dom! :D



Lisa: Mjo men bara ordet tarm är ju äckligt. Usch.



Petra: Ja snygga och toksköna! Man liksom sjunker ner i dom och man kan riktigt gosa in sig i dom!

2008-11-23 @ 21:11:53
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits