Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Rock on

Igår hade jag fått nys om att det var något häftigt för studenter - välkomsfesten! Förra året var den på BMB och jag var där med min nollningsgrupp, i år vare Nöjes som gällde.

Gangstas på buss.

Förfesten hölls på Rud hos Linda och David. Halv ett, ungefär, entrade vi Nöjes där de inte alls frågade ut oss om eventuella studier eller kårleg. Där inne hittade Linda en bekanting i baren, vilket gjorde kvällen ytterst billig, för att inte säga gratis. Jag fick en skitgod drink, eller egentligen två, för han gjorde för mycket. Han kallade den "Bär&nötter", inte vet jag, men den var god! Vi dansade massa, missade Mange Schmidt och Oscar Linnros, men träffade några glada skolkamrater och bekantingar.

Bär&nötter-drink. Smask!

Någon random stoppade mig och ville ta en fika i skolan, kom jag på. Skumt. Jag minns att jag hojtade: "Förlåt för att jag inte kan uttala ditt namn!"

Brejkade loss (själv) på scenen i rockbaren, som var ombyggt förresten, och spelade luftgitarr som den gud jag trodde jag var. Kanske lite pinsamt idag, men jag har inte riktigt bestämt mig.

Ser ut som om det inte är en käft där. Kanske har de redan stängt här.
Men vilka moves, ja, ni ser ju själva.

Vi dansade tills efter stängningsdags då vakterna sa till oss att gå åt helvete (eller till garderoben, jag minns inte riktigt).

Linda och Davids buss kom efter bara ett par minuter, medan min dröjde ytterligare. När deras buss åkt så kom det ett gäng killar gåendes, skrikande "Sieg heil!". Jag ville verkligen inte stå kvar och råka bli beblandade med dom så jag började gå, fort som fan till nästa hållplats, vilken jag lokaliserade till Norrstrandstorget. Pinnade på rätt bra och satte mig i lugn och ro vid den busshållsplatsen och spanade läskiga, onaturligt stora spindlar som kröp runt i sina äckliga nät. Bussen kom och jag fick till och med sittplats!

Kommentarer

Postat av: emmy

luftgitarr - hihi, sådan mor sådan dotter ;)

2010-09-10 @ 19:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits