Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Stånk

Stånkar och pustar och grejar här hemma. Tömmer lite kartonger, svarta säckar, tvättar och dammsuger. Önskar jag hade en hylla att ställa in alla skolgrejer. Börjar få ont i ländryggen, ska kanske inte bära mer. Men jag måste ju få någonting gjort när jag nu går här och dräller.

Vi har köpt en diskmaskin som kommer nästa vecka, det ser jag fram emot! Har aldrig ägt en sån, eftersom jag inte tyckt det behövs. Har inget problem med att diska för hand, men jag tror att diskmaskingen ändå kommer vara guld värd. Speciellt i hös när vi är en till i familjen.

Ni glömmer väl inte gravidbloggen? Bara att maila om ni inte fått lösen än.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Jag trodde aldrig att jag skulle uppskatta en diskmaskin. Det är väl inga problem att diska upp lite snabbt efter maten, liksom? Men så flyttade vi in i huset och där fanns en maskin. Nu kan jag inte tänka mig att vara utan den!



Visst, vissa saker diskar man för hand ändå, men åh vad underbart det är att bara kunna slänga in allt i maskinen och så är köket fint igen.



Man får dock se till att ha mer än en smörkniv, osthyvel och sånt, annars kan man ge sig fan på att de står helt kladdiga i maskinen när man behöver dem :)

2011-06-10 @ 14:42:15
Postat av: Petra

Diskmaskin är ju guld värt!!!



Mailade dig för ett tag sedan, men fick minsann inget lösen ;)

2011-06-10 @ 14:51:27
URL: http://petraekf.blogg.se/
Postat av: Kaka

Lisa: Ja, jag tror det blir så att man inte vill va utan när man väl köpt en!



Petra: Va? Är du säker? Maila mig på fb så skickar jag lösen!

2011-06-10 @ 15:53:20
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

diskmasin är ett msåte :D

2011-06-10 @ 16:19:49
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits