Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Resumé

I fredags var det alltså midsommar. Kvällen började med att jag fick finfina saker som ögonskuggor i härliga färger, en liter sprit, en luftmadrass, en skiva med Dr Alban, 89 kr (av bror min) och lite mer cash av mormor. Och en Elvis P (elvisp) också, det glömde jag. 

Dagen innan hade jag blivit bjuden på en läcker sommarmiddag av Erik. Det var verkligen romantiskt att kliva in i ett rum med massa tända ljus och champagne uppdukat, och melon :)

Tillbaka till fredagen då, vi åkte iväg till Pubispeter som hade inflyttningsfest. Det blev lite brännboll, öl och några gratulationskramar (och en puss). Lina blev brutalraggad och jag åt dillchips. Erik och Paulin pratade om ostmaffian hörde jag. Det var visst så att alla åt chips utom Peter som käkade ostbågar. Senare på kvällen visade det sig att även Henrik och Jonas hade uppslutit sig till gruppen.


Jag och Erik, och Glenne och Magnus gick hem, men vi tappade strax bort dom och gick ensamma hem. Vi idkade älskog i gräset och jag fick 45 myggbett på benen som tack. Det var värt det, men det kliar satan nu. Det är mysigt att gå genom en natt och det ljusnar, staden sover fortfarande, några fåglar kvittrar... och allt är så lugnt så lugnt. Alldeles stilla. Vinden tycks också sova. Nice.

Men nu är midsommar över och vi kan vänta oss kortare dagar och längre nätter. Vi har snurrat klart, och ljusare än såhär blir det inte. Jag lägtar till sommarkvällar med öl, vänner och värme. Gärna några dagar på stranden också. Picknick(hur stavas det?) i det gröna med rutig filt vore mysigt också. Sådär som i en film, men kycklingsallad och massa jävla mat. Gärna några gammaldagsa cyklar och några ungar. Jag ska nog ha en sommarklänning och en stor hatt också. Då blir det som en riktig film. Haha.


Kommentarer

Postat av: PubisPeter

Baow.. snygg bild eller nått. :P

2005-06-28 @ 21:57:15
Postat av: Sudd

Ja, verkligen!! :)

2005-06-28 @ 21:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits