Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Idag

Igår fyllde mormor år och vi kände att vi ville göra något annorluna för henne i år än bara en vanlig present. Så vi kom på att vi skulle ut och åka med henne till något mysigt matställe och äta en bit mat. Jag som åker buss varje dag hade spanat in ett ställe som lät fint "Wärdshuset Stolpen" Såg mysigt ut, så vi slog till och åkte dit. Vad vi inte visste var att det var typ en vägkrog med dyr mat för hungriga folk på vägarna. Jag hade förberett magen på en god fläskfilé med pommes och bernaisessås. Dessvärre hade de inte det, utan jag spanade in schnitzeln istället.
- Är det någon sås på? frågade vi en som jobbade där.
- Ja, lite,  lite brunsås har vi på.
Vi blev lite fundersamma, va det bara pyttepyttelite? Så säger man väl inte om man vill göra reklam för en maträtt?
- Men kan man få bearnisessås istället på?
- Ja, jo det kan ni väl få.
- Det kostar inget extra va?
- Jo självklart gör det det. Det kostar ju 10-15 kronor om ni vill ha sån sås på som extra.
- Eh, okej..

Bra ställe, tänkte vi och tog varsin hamburgertallrik, utom mamma och mormor som tog en dagens.
- Ingen lök på, tack! sa jag
- Det är inget sånt på, det är bara ost och dressing.

Sen när jag skulle betala så fungerade inte mitt kort, så lilebror fick betala.

Efter maten vad vi mätta men sugna på kaffe och något sött. Vi gick fram för tt beställa igen, men såg att det verkligen var svindyrt. Vi kom fram till att vi hellre åker till ett konditori och sätter oss, så vi blåste in till stan och satte oss på Lundbergs. Där delade jag och mamma på en budapestbakelse, Erik åt en själv och mormor klämde en prinsessbakelse.

Kommentarer

Postat av: Tess

Mm precis. Menmen, får hoppas på bättre väder nästa år =)

2008-07-12 @ 12:48:48
URL: http://tess021.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits