Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Mata lag

Drog och handlade 4 tunga kassar på Willys nya skojiga självscannings vis. Massa ++++++ plötsligt är Willys med bland Obs och Maxis och fajtas. I like it. Satt hemma först och skrev en två sidor lång handlingslista, men lyckades glömma den hemma och fick handla efter bästa förmåga ändå. Gick sådär, glömde t.ex. äpplen till äppelpajen jag skulle överraska Erik med. Överraskar honom istället med detta:


10 matlådor! Haha jävlar va jag har lagat mat ikväll. Så går det när man har tråkigt.

Det började med att jag såg på kontot att jag börjar bli fattig + att vi storhandlade för 2 veckor sen. Det är inte okej, så jag handlade massa konserver, korv, morötter osv, billiga saker att göra storkok av.  Nu gick visserligen denn ahandling på över 700 då det blev kanske inte så jäkla billigt. Matlådor blev det iallafall, och frysen är fortfarande full.

Kommentarer

Postat av: apan

haha, min matkassa går på runt dryga femhundringen varje månad har jag märkt, om ens det. Har börjat tvivla på om jag överhuvudtaget äter? Vad äter jag isåfall? Och - var det gott? Jag minns inte...

2008-10-15 @ 21:12:18
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Lisa

Wow, vad duktig du är!! Vad gjorde du för mat då?

2008-10-15 @ 21:38:52
URL: http://www.silverpoppel.com
Postat av: Räv

Vad äter du lina? :O



Kom hit och gör matlådor åt oss med, jaaa :)

2008-10-15 @ 22:39:55
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Kaka

apan: Hm mja det va inte mkt det men du köper säkert massa duktigt och gör storkok! o.O



Lisa: Ja jag känner mig helnöjd, det blev kycklingjox (kyckling, rivna morötter, riven vitkål, bambuskott, böngroddar, vattenkastanjer, kokosmjölk bl.a.), korvjox (liknande den över, men med korv, bacon och chorizo utan kokosmjölken) Minns inte det sista(3 olika rätter iaf), men det blev mkt ris också.



Räv: Haha det skulle va ngt det. Finns faktiskt ett märke på Obs som heter "IDA storkök" vill köpa en jättehink med dressing bara för det. Erik vägrar, but why?

2008-10-15 @ 23:03:30
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evelina

bah va tråkiga folk är då :( du får slå lite på dem som inte vill klä ut sig.. hur kan man inte tycka det är roligt att klä ut sig?? :D



Hur många är det som slutit upp än så länge då måntro? :D

2008-10-15 @ 23:43:55
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

Tackar :D Jo är tämligen förtjust i det själv ;) Taget från Diamant.

2008-10-17 @ 14:59:36
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits