Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Kameraalbum

Kameraalbumet är ibland trevligt att tömma. Det gjorde jag idag, och ni får också se!


En superpannkaka med grädde, bär och sirap tror jag det var.  Det ser ut som en våffla, men det är det inte! Åh, den här var god, åt den hos mamma för ett tag sen.


Söta skor jag funderade på om Lina ville ha i födelsedagspresent. Dessa godingar stod långt inne i ett hörn på MQ med nedsatt pris och var ledsna och ensamma. Riktigt fina, men för små åt mig.


Vad vid graven idag och så gatt någon hade ställt dit tulpaner.  De hade vält, men jag ställde upp vasen och såg att en levde, eller en och en halv om man räknar den som fortfarande har fin färg, men ligger ner. Jag hade inte med något, utan åkte dit efter jobbet för att säga hej och prata vårväder.

Träffade Erik i stan och vi tog en runda i solen. Precis när vi gått över bron, så öppnades den! Jag var inte sen att dokumentera!

Erik stod på säkert avstånd nere i trappen medan bron höjdes och sänktes framför våra ögon.
 

Kommentarer

Postat av: Emmy

Shit! Hur får man pannkakan så där hög och fin? Imponerad..och förvirrad :)

2009-04-02 @ 21:09:21
Postat av: Lisa

Fina bilder. Var du till minneslunden också och sa grattis till morfar som fyllde år?

2009-04-03 @ 12:36:00
Postat av: Kaka

Emmy: Man lägger en stor pepparkaksform i stekpannan och häller i smeten där! Fiffigt va? :D



Lisa: Nej, jag glömde att det var 2e =/

2009-04-03 @ 17:40:44
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Emmy

Åh fan! Tänkte inte på det. Jävligt smart :)

2009-04-03 @ 18:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits