Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Herrrligt!

Härliga tider, strålande tider! Varmt är det och alla svettas ikapp som några gubbar i en bastu. Idag fyller mamma år och vi firade henne genom att låta henne bjuda på fika och grillat. Av mig och Erik fick hon blommor till uteplatsen, hårsprej och en lime utan skal.

Jag fick allt jag önskat mig, skulle ta kort på det, men då tog kamerabatteriet slut. Tror det börjar gå i pension, det var ju bara en vecka sedan jag laddade.

Jag fick:
- Pengar som går rakt ner i Arvikafestivalbiljettkassan
- Massa fina halsband (bild kommer!)
- Örhängen
- Ett fult kort på mig själv som 1-åring :P
- Grillmarinadset. Eller vad heter det, en sorts kastrull med tillhörande pensel för pensling av kött. Ja, typ.
- Tomteklubbor!
- Ett kort som det stod "grattis til körkortet" på. Hm?
- Ögondroppar (jag får så torra ögon av linserna, är det tantvarning på ögondroppar?)


Tack så mycket mamma, lillebror, storasyster och mormor!!!!

Det har varit en jättehärlig kväll. Vi har ätit gott och druckit Ramlösa. Jag tog ett halvt glas öl. Mormor tog detsamma och vi tror hon blev full, hon pladdrade om saker ingen förstod. "Är det svenska barn det där?" också klappade hon i händerna åt fiskmåsarna och skatorna som hittat en chipspåse att snaska ur.

Härom dagen pratade hon och jag i telefon, det var förresten på min födelsedag, då sa hon:
"Är du bättre i magen nu?"
"...i magen? Det var ju i ryggen jag hade ont..."
"Jaha, var det det... Jag blandar nog ihop med Våra bästa år, hon Belle har ju så ont i magen."

Kommentarer

Postat av: mamsen

tack själv älskade unge för en trevlig dag

2009-06-27 @ 23:13:43
Postat av: Lisa

"Tack så mycket mamma, lillebror och mormor". Det var ju lite från storasyster också, men...

2009-06-28 @ 00:50:05
Postat av: Lisa

En lime utan skal förresten?

2009-06-28 @ 00:55:10
Postat av: Kaka

Lisa: Jag gör om, gör rätt!



Ja, en lime utan skal, vi bakade innan och rev av skalet, och tänkte att hon kanske behövde limen som blev kvar.

2009-06-28 @ 10:25:46
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Rävfan

Din mormor verkar läskig :O Och grattis til körkortet! (?)

2009-06-28 @ 19:08:49
URL: http://fuchs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits