Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Habibi

Idag fick vi äntligen besked från CSN- Erik får pengar, och får således ett fett insätt så fort han skickat in studieanmälan. Ett [fett] insätt, förresten, kan man säga så?


Vi blev så glada över att äntligen få besked (ungefär tre veckor efter att de sagt att de skulle besluta), så vi firade med att käka på den libanesiska resaturangen Habibi (Vi hade en 2 för 1 biljett ofc). Det blev "Avsmakningsmeny 1" vilket innebar åtta olika rätter.

Innan vi åkte sa Erik "Bara vi inte får någon kikärtsröra, det tänker inte jag äta!". Naturligtvis fick vi en kikärtsröra och när jag smakat tänkte jag för mig själv att detta kommer Erik aldrig gilla (själv tyckte jag den var lite för grynig, vilket förstörde, och jag trodde absolut inte smaken passade Erik alls). Ett par minuter senare smaskar Erik på en av rörorna och utbrister "Den här va godast!". Haha, såklart var det kikärtsröran.

Jag gillade persiljesalladen bäst, och det var den Erik tyckte minst om. Sen var det även:
  • pyttesmå kyckingvingar, eller ja, själva vingarna va inte så små, men det var inget kött på dem nästan
  • auburgineröra - massa god!
  • falafel med yoghurtsås - smaskens!
  • lammfärsspett med yoghurtsås - helt ok, även om kryddningen var... ovan för munnen
  • paprikakorv - gott först, sen blev det lite mycket så Erik fick mitt
  • libanesisk rödbetssallad - gott, smakade... rödbetor!
Lite sniket av dem ändå att pröjsa 10 spänn för vanligt vatten, och det samtidigt som de häller upp ett gratisglas med vatten det första de gör när man satt sig. Hm. Jag drack Loka och Erik tog en Mariestad.

Det var okej, men inte någon sådär "Wow!". Dessutom blev vi båda precis sådär lagom mätta, så att om vi hade fått mer så hade det gått ner, men det behövdes liksom inget mer. Jag tycker att när man betalar såpass mycket som det ändå kostar att gå ut, så ska man näst intill rulla hem ("Måste...äta...lite..till... har...betalat...", ni vet.), och det är för övrigt inte så svårt att få mig riktigt mätt. Men kanske berodde det på att det var ganska "lätt" mat, det kändes till och med nyttigt. Såserna och rörorna var ju yoghurtbaserade (tror jag), så det är ju inte helt fel.


Jag tror aldrig har har använt så mycket av dessa ("...") tecken förut som i detta inlägg. Woah!

(En gång i tiden skrev min kompis Kristin ett argt inlägg på sin blogg/helgondagbok/ngt liknande, om att hon störde sig på alla som bara skrev två punkter, och inte tre som är det korrekta. Så nu har jag kollat igenom allt, 2 gånger, för att det ska vara tre punkter och inget annat här. Haha, respect.)

Kommentarer

Postat av: Lisa

Ja, tre punkter måste det vara!



Aubergineröra (Baba ganousch, heter det va?) är jättegott! Jag brukar göra det själv, och ha till kex eller i nödfall till chips.



Kikärtsröran, var det hoummus eller? Det är också supergott (Henrik hatar det).



Vi har ingen libanesisk restaurang i Ängelholm, men det hade varit kul att testa. Tyvärr hade jag nog aldrig fått med Henrik dit, inte alls hans typ av mat.

2009-10-14 @ 23:32:16
Postat av: Jessica

Oj så får ju inte en lärare säga!! gjorde du någonting åt saken då ? :)

2009-10-14 @ 23:33:34
URL: http://beeautiiiful.blogg.se/
Postat av: Kaka

Lisa: Jag har 2 biljetter kvar på det där "ät 2 för 1", så du får väl dra med dig mamma eller någon annan nästa gång du kommer, om du kommer innan nyår :D



Jessica: Ja jag pratade med henne om att det inte var okej och att jag blev riktigt ledsen för att hon sagt så.. Hon bad om ursäkt, men jag tappade all respekt för den människan.

2009-10-15 @ 10:54:36
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jo de förstår jag det skulel jag också ha blivit för de är fan me inte okej sm lärare!!!

2009-10-15 @ 13:26:16
URL: http://beeautiiiful.blogg.se/
Postat av: soffan

tack tack! :) gick in och kollade på its, gör det du också..

2009-10-15 @ 16:37:29
URL: http://sof1e.blogg.se/
Postat av: Kirre

haha, så du tänkte på mig ^^

2009-10-15 @ 18:53:59
URL: http://raaff.blogg.se/
Postat av: petra<3

hehe vad trevligt jag såg att de va upptaget så ja tog med H på slutet:)

hur fick du tag på den då ^^?

2009-10-15 @ 18:57:05
URL: http://livetenligtpetrah.blogg.se/
Postat av: soffan

5 böcker på en kurs? den vi läser nu? det ryktet är inte sant isf :)

2009-10-15 @ 20:19:27
URL: http://sof1e.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits