Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Här får ni veta

Brukar du läsa horoskop, isåfall brukar dom stämma? Jag läser varje dag, och jag och mamma klurar ut ngt som får dem att stämma (vi är samma tecken)
Har du körkort? visst vettu
Äger du några converseskor? nej jag kör fejk
Favoritdjur? sjökor är söta. Får. jag säger får.
Vad spenderar du dina pengar på? öl, bensin och snask
Senaste konserten? Slagsmålsklubben 10/11-05
Festar du mycket? nej
Sprit, cider, vin eller öl? öl
Brukar du bli för full? nej
Antal kuddar i sängen? 3
Äter du frukost? japp
Kan du baka bullar? kanske
Har du varit med i scouterna? nej, men kyrkans barntimme :D
Bläck eller blyerts? blyerts
Mc donald’s eller burger king? The big M
Är du allergiskt mot något? ja
Äger du ett busskort? näej :( 
Dricker du blå, grön eller röd mjölk? grön och blå
Vad åt du till frukost idag? Eriks goda toast med tomat, hamburgerdressing och ost
Hur ser du ut idag? flätat och bösigt
Har du haft sex idag? nej, jag har mens
Nästa mål i ditt liv? få inkomst
Roligaste resa? vet inte faktiskt
Vad såg du senast på tv? Grabben i graven brevid 
Närmaste vän på helgon? lina
Hur svarar du i mobilen? "areäida" eller "hallå?!"
Vem ringde du senast? bror min
Vad sa den du ringde? han läste upp ett recept fö rmig; "2 äggsulor..nej va står det?"
Antal timmar sömn inatt? oj 10 timmar blev det när jag räknade
Sov du ensam? nej :)
Brukar du snusa? nej
Vad innehåller din favoritnattmacka? smör, bearnaisesås, sallad, tomat, ost, groddar och paprika. Åh, det lät gott. Kanske lite rökt kalkon på det där också.. mm... Det är en riktig frukostmacka det.

yeyy
Jag kände att det var dags att visa hur det verkligen ska se ut. Mja. Såhär ser det ut när man är ute och har kul. Erik ser glad ut och jag är stenhård.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits