Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Grannar


Grannarna har nu bott över mig i ca 1 timme. Jag har redan tröttnat på dem, och skulle vilja att de flyttade, eller ännu hellre- att vi flyttade.

Grannarnas första hälsning bestod i en soffa som va parkerad utanför min ytterdörr så jag fick pressa mig in, plus en liten unge som satt i deras trapp o glodde. Efter en hel dags flängande så är det skönt att varva ner framför datorn, tänkte jag. Men just när jag satt mig så märker jag att det står 5-6 män på min gräsmatta. Dom står å grejar med ngt som ser ut som en sladd, men det rä nog ett snöre/rep/lina/vajer. De börjar kånka soffan och hissa upp den till deras balkong. De flyttar runt mina utemöbler och mattställ. En äcklig gubbe spottar världens loska på min gräsmatta. Jag vågar knappt sitta vid datorn, men gör det ändå.

När de lyft upp sofforna blir det lungt i ca 5 min. Sen börjar ungen inte bara springa upp och ner för trappen så det dunkar i min lägenhet, utan också skrika. Varför skriker ungen hela tiden. Är det någon sort lek? Rätt va det är ser jag ett litet flickhuvud på min uteplats. Det är den lilla ungen som tror att ala få va å leka på min uteplats och springer fram och tillbaka utanför mitt vardagsrumsfönster. Fan, kan man itne få va ifred!? Jag vill inte att folk ska se om jag sitter framför datorn, tvn eller om jag dansar o dammsuger eller vafan som helst. Jag vill inte ha en liten flicka som springer runt bland mina möbler o grillen o härjar. Jag vill inte att ungen ska skrika hela tiden! Jag klassas nog som tant just nu. En sur jävla granntant. Jag vill hellre ha en un gstudent som granne, som ha rfest ibland ochsom inte störs av att jag har fest. Jag vill helst inte ha någon granne alls. Jag vill bo ute på nåt jävla gärde där ingen kan störa mig, och där rådjuren kommer och äter ur min hand och fåglarna med.


Jag köpte mig en Elizabeth Arden mascara, hoppas nu den är bra iaf. Det är den säkert inte.


Jag är hungrig också.


Nu kommer de med ett jävla flyttlass till. Nej nu orkar jag inte mer. Jag går å lagar mat tills min man kommit hem, då kan vi sura ihop.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits