Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

På östfronten intet nytt

Nej precis, inget särskilt att berätta som vanligt. Jag har jobbat hela veckan. Fått förlängt varje dag. Idag kom jag halv tolv, tre barn och två personal. Vi satt där, en unge var att ta hand om. Efter maten la vi barnen, en gick på rast, en satte sig med några papper och jag satt mest. Kollade i någon tidning. Jag funderade lite på varför jag inte hade kunnat få börja senare. Dagen gick väldigt smärtfritt, pannkakor till mellanmål och lite pepparkaksbak. Eller jag bakade inte jag lekte mest och blev mjölig. Haha igår var mina byxor så fina, ena benet var fyllt med filfläckar efter frukosten, och andra benet var mjöligt efter pepparkaksbaket. Jag borde konstant gå med förkläde kanske. Hm, vore något det.

Tog upp en unge efter vagnsvilan och han satt i mitt knä och grejade med mitt hår bak i nacken, åh va mysigt, en sån unge vill jag ha! Vi två gick sedan in för att väcka en tredje som sov på madrass i ett annat rum,ungen satte sig då och grejade med den sovande killen hår tills han vaknade. Åh, det såg så sött ut. Han är ju två år bara. Aww, så söta!

Kommentarer

Postat av: Erik

Slightly confusing säger jag.



"tre barn och två personal", och ändå blev det en unge var att ta hand om. Vad hände med den tredje ungen?



Du och en unge gick in för att väcka en tredje unge. Vad hände med den andra ungen? Eller var den du gick med den andra, och vad hände isåfall med den första?



Svårt detta med matte.

2008-12-05 @ 20:22:20
URL: http://www.virtualerik.com
Postat av: Kaka

haha! Lite skrivfel, jag tänkte typ "möttes av två personal och tre barn, också jag det blir ju tre personal.

Sen tänkte jag att jag och vagnsungen är två sen gick vi för att väcka en till 2+1=3. enkelt. think pink.

2008-12-05 @ 22:01:19
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evelina

hehe läser kommentarena innan.. sött skrivfel ;)



Aw så sött att han pilla så med håret :D maw

2008-12-06 @ 00:10:02
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

hehe yay :D jadå lär behöva få testa studion lite o lära mig ljussätning och så :D hehe

2008-12-06 @ 00:11:50
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits