Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Full fart

Lördag: började städa ur pappas lägenhet tillsammans med mina syskon. Sen drog vi och åt pizza, och fortsatte sen med lägenheten. Efter det stressade jag iväg till stan och hämtade Lina, vi drog till Arena och synthade oss en stund.

Söndag: Vaknade upp och insåg att jag inte kunde köra bil eftersom jag ölat kvällen innan. Fick skjuts av Lisa och hon tyckte väl inte det va så smart å dricka när man ska upp o köra bil dagen efter. Ja iallfall så fortsatte vi med lägenheten. På kvällen började jag och Lisa må lite dåligt, men vi försökte hålla oss uppe genom att kolla på gamla kort efter farmor (rätt häftigt att titta på kort som är nästan 100 år gamla). Vi la oss vid tio och jag såg hos mamma.

Måndag: Lisa spydde och jag gick på promenad med Lina vid nio. Jag va tvungen att stanna flera ggr och sitta och vila. Lina trodde hon skulle få magsjukan. Sen åkte jag, Erik och mor in till stan på möte med en tant, vi kan kalla henne farbror Barbro. Jag satt dubbelvikt hela mötet och kände mig otrevlig, men jag hade så ont i magen. Sen åkte jag hem och la mig och hae ångest för att jag va sjuk och inte kunde hjälpa till. Min Erik är också sjuk, Lisas Henrik likaså, mormor är det med och bror och mor också. Det går en slags epedemi tror jag..

Tisdag: Min Erik är förkyld och det är så synd om honom. "Ni kvinnor talar om att föda barn, men ni ska veta hur det är när en kille är rikigt förkyld!"
Jag känner mig rätt pigg och ska iväg till Vidön igen sen.

(Fredag: Flyttar själv. Har jag packat? Nej, inte så värst. )

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits