Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Ryggskott

Vad är oddsen, nu har jag fått ryggskott.

Har aldrig haft det i hela mitt liv, och nu kan jag inte röra mig. Erik har pallat upp mig i datastolen så jag ska slippa sitta i soffan och se Hildalgo.

Vi skulle gå till affären förut och köpa pommes att ha till köttet. När vi kom utanför dörrn märkte jag att jag hade jätteont i ländryggen. Det blev inte bättre av att gå och jag provade att böja och sträcka och knäcka. Testade tillochmed att springa, men det blev inte bättre. Fick å sakta och krama Eriks hand hårt. När vi äntligen lyckats ta oss fram och tillbaka från affären kunde jag inte böja míg ner och knyta upp skorna fast jag försökte allt jag kunde. Jag satt och va invalidos på hallstolen. Erik hämtade datastolen och i den satt jag i köket och läste läkarboken frenetiskt medan Erik lagade mat.

Det va inte helt lätt att äta utan att kunna böja sig, jag satt uppallad både bak o fram för största bekvämlighet.

Hoppas jag kan gå på stan imorrn med Emelie. Hoppas det har gett sig.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Stackare! Jag tror att kroppen reagerar på allt som har hänt, att kroppen kommer ikapp hjärnan liksom. Min kropp är inte heller som vanligt. Jag är dålig i magen, fick mens mitt i en piller-karta, har utslag på flera ställen på kroppen, vansinnigt trött... Hoppas att vi alla mår bättre snart *kram*

2008-01-06 @ 20:23:01
URL: http://bossakungen.blogg.se
Postat av: Lisa

Här står lite bra grejer: www.ryggakuten.com/ryggrad.asp

2008-01-06 @ 20:31:14
Postat av: Erik

Aj då, men är det inte bara gamlingar som får ryggskott?

-Bror

2008-01-07 @ 12:30:40
URL: http://www.virtualerik.com
Postat av: apan

naaaw, stackars lelle!

2008-01-08 @ 11:15:56
URL: http://sugarmonkey.blogg.se
Postat av: Petra

Ajj inte kul med ryggskott, hoppas det blir bättre! Hej föressten hihi det var längesen, åså hitta ja din blogg här. hoppas allt är bra för övrigt, förutom ryggen då! Kram Petra

2008-01-11 @ 11:04:04
URL: http://petrha.blogspot.com
Postat av: Kajsa

hoppas ryggen mår bättre, och hela du. givetvis. saknar ju dina inlägg lite, men daniel har ju slängt upp lite pics i bilddagboken så man får ju en liten svag idados ändå. kraaam!

2008-01-13 @ 15:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits