Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Uschligt

Igår va jag med och städade, men idag orkar jag ingenting. Va så väldigt hurtig till en början och ringde och fixade så vi skulle få hämta lägenhetsnycklen redan idag. Men det kraschade när jag inte orkade röra mig ur soffan och Erik springer på toaletten i hela tiden med sprutande magsjuka. Inte helt trevligt för er att veta, men ja..

Nu har jag orkat äta en smörgås och en eventuellt magsjukesmittad Ambrosiakaka. Kanske inte ett helt smart drag.

Bra tajming med sjukligheter. Inte så lyckat att ha två sjuklingar under ett tak, ingen orkar ju passa upp på den andre. Bah. Jag får vackert gå å hämta mitt vatten själv, eller va det kan va jag ligger och skriker om.

Kommentarer

Postat av: Apa

Stackars jävel!:-(

2008-01-30 @ 17:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits