Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Dänske

Idag ringde det in en dansk. Hn pratade fort och väldigt danskt. Jag satt och blundade och koncentrerade mig så öronen viftade för att höra.
"Ferstaar do mi?"
"Eh..hehe...näe."

Jag fattade inte mycket men lyckdes luska ut vad han ville, och postade en resturavi till honom i Danmark. Hoppas det blev rätt.

Igår ringde en kvinn in och började med tt ursäklt sin dåliga svenska. Jag förkunnde att det absolut inte gjorde något. Sedan ber hon mig att vi ska ta samtalet på engelska istället. Jag satt där knallröd i ansiktet, tackade jesus att inte kunden ser mig, och tragglde igenom
"Aj cän koppla you to aor fåone"
"How do you mean? Phone?"
"Eh..hehe.. eh.. to our..eh..växel... .. eh..I¨m sorry.. I cant remember thä wörd"
"It¨s okey, it¨s okey"
Hon försökte lugna mig, men när jag väl börjat staka och få black out så gick det inte. Hon fattade nog inte mycket och vi la på i samförstått oförstånd.

Efter jobbet åkte jag, tillsammans med mitt nyinköpta busskort.. var god dröj.

Igår köpte jag varsitt busskort till mig o Erik. Jag kom på att jag inte hade något kort att fästa på, så jag fick ta det Erik hade i plånboken - ett gammalt på mig från tvåan. Sen när Erik skulle fixa sitt kort hade inte han heller något utan fick ta ett av de jag har på honom i plånboken. Han tog det när han går i tvåan, hihi.

Tack för att du dröjde där (där, säger vi alltid av någon anledning. Stör mig på det och alla gör det. Jäkla Karlskoga!). Jag åkte till stan och gled av okänd anledning in på en BHbutik. Jag smög runt och tittade på dyra BHar när en expedit kom frm och undrade om jag ehövde hjälp. Jag avböjde, men sprang fram till henne igen efter några sekunder. Jag undrade hur man kunde veta vilken BHstrlk man egentligen har, något jag länge varit nyfiknen på. Hon mätte och vi hittade en snygg svart som hon tyckte jag skulle prova (i vad jag trodde va HELT FEL storlek). Jag testade, ett mått mindre i omkrets, en kupstorlek större. Och den passade perfekt. Coolt.

Kommentarer

Postat av: Tezzan

Språkkunskaper är inte så dumt, eller hur? ;/

2008-07-03 @ 17:25:51
URL: http://herbatezzan.blogg.se/
Postat av: shibby

snurrar runder lite på mer-trafik så ville bara önska dig en trevlig kväll :D

2008-07-03 @ 17:27:57
URL: http://metrobloggen.se/shibby
Postat av: Kaka

Tezzan: SKulle inte va fel å kunna lite mer däänske nej :D



shibby: Detsamma du!

2008-07-05 @ 11:58:31
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits