Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Tjära dayback

Inte helt vant att jobba en lördag. Erik satt igårkväll och klunkade bärs medan jag satt och suget tittade på. Inte tänker jag dricka när jag ska upp klockan fem.

Ikväl ringde mamma och undrade om jag ville med ut och ta några öl i den fina sommarkvällningen. Det ville jag gärna! Men som sagt, ingen öl om man ska upp fem, vilket jag ska även imorgon. Jag kom på den smarta idén att vi kunde gå ut på söndagen istället! Då är det säkert världens röj på stan. Hehe, eller inte?

Igår råkade jag tappa bort mitt bankkkort som jag just suttit och betalat räkningar med vid datorn. Jag sprang runt som en tok och letade överallt. Tänkte inte på att man kan använda sig av en sax, och en nyckel i fönstret som hjälp på vägen (säger Gry Forsell iallafall), men vips så hittade jag den utan hjälp. Var? I ytterfacket på min ryggsäck jag har till jobet. Hur tusan hamnade det där? Skumt.

Några på jobbet frågade idag hur länge jag och Erik vrit tillsammans.
Jag: 5 år snart.
Arbetskamrat#1: 5 år?! När kommer ringen då?
A#2: Alltså av det jag sett av honom  verkar han inte direkt va typen som går ner på knä..
Jag: Mjo jo men det tror jag nog...
A#1: Jasså, nej det hade nog inte jag heller trott.
Jag: Mjo alltså.. han är väl inte världens romantiker.. men ibland så!
Jag började fundera på hur Erik skulle gå till väga vid ett frieri. Jag tror inte det skulle va något knä med i bilden, det skulle nog, om alls, bli väldigt spontant. Jag diskuterade saken med Erik och han lade också pannan i djupa veck i frågan, skulle han gå ner på knä eller inte?

För att dementera alla rykten - nej vi ska inte gifta oss, det är bara lite bröllopshysteri här nu när det är årsdag idag för ett kompispar, och ett annat gifter sig om 3 veckor. Hej och hå.

/We can dance if we want to

Kommentarer

Postat av: Erik

Nej han har ju problem med knät, så det får nog bli något annat.

2008-07-12 @ 22:02:17
URL: http://www.virtualerik.com
Postat av: Smurfen

Jo det är ju så.. Man tror man har spelat en timme, kollar på klockan och det har gårr 6 timmar... Haha det är farligt det där spelet =)

Jag spelar på Outland, mest med min hunter.. Vart spelar du själv? =)

2008-07-12 @ 22:55:06
URL: http://www.metrobloggen.se/LillaSmurfen
Postat av: Räv

Jag och Pauline har snart varit ihop i 4 år, amagad! :D



Kom till Runetotem nu ditt slappo, vi raidar ju förfullt här :)

2008-07-13 @ 01:41:46
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Kaka

Räv: Wow det är jättelång tid, trodde nästan det va kortare.. men tiden går så fort man hinner inte med.

2008-07-13 @ 17:33:17
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits