Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Halvår

Sex månader har det gått idag sen jag stod och stekte hamburgare i köket på Gitarrgatan. Sex månader sen mamma ringde och berättade att hon hade väldigt tråkiga nyheter. Sex månader sen jag i chock stängde av plattan och gled ner på en köksstol, skakade och förstod inte riktigt vad mamma sa, vem menade hon? Jag ville be henne upprepa vad hon just sagt, för jag förstod inte, men jag ville inte höra de orden igen. Sex månader sen min pappa gick ur tiden, försvann utan att någon hann säga farväl eller på återseende.

Jag tänker mycket på honom, varje dag finns det något som minner mig om honom. Jg har inte riktigt förstått att han inte kommer tillbaka, fast jag försöker acceptera. I år är året då allt händer för första gången. Första födelsedagarna och första julen.

Jag är inte sån som vill ha "en enda minut till" med honom, utan jag vill att han ska finnas jämt! Vill att han ska se mina barn, vill att han ska se mig; vem jag blir och utvecklas till.

Jag försöker va postiv, och det går bra för det mesta, men jag saknar honom så otroligt mycket. Det går inte att beskriva. Försöker tänka på bra saker som ändå kommit ur detta tragiska; att jag kommit mina systrar närmare än någonsin. Vi hör av oss till varann då och då, skickar ett sms eller mail, eller rent av ses.

Kommentarer

Postat av: Kajsa

<3

2008-06-30 @ 17:34:44
Postat av: Evelina

Ja jag kan inte säga att jag förstår, bara att jag försöker sätta mig in hur det måste kännas. Kan bara tro hur hemskt det måste vara och antar att det är värre än de känslor jag kommer upp med.



Inget jag säger kan ju någonsin ändra något eller göra det helt bra men jag hoppas dom kan vara något som iaf en stund får dig att må lite bättre och att livet ska kännas lite lättare. Kan inte påstå att jag någonsin vill uppleva det du blev tvingad till. Men han ser er nog ska du se och kommer alltid göra det även om du kasnke inte ser honom.



Jag vet inte vad man ska säga.. mer än jag är ledsen för din skull och jag hoppas det blir lättare iaf.

2008-06-30 @ 17:41:17
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: apan

nu börjar jag böla igen. :( tänker på dig varje dag, och hur du kan må och hur du har det.

Kärlek och fred åt dig, må du komma överens med dina demoner så småningom. kram!

2008-06-30 @ 18:26:56
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Ida

Kärlek till er mina vänner.

2008-06-30 @ 19:11:12
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jättefint inlägg kram

2008-06-30 @ 20:57:46
URL: http://www.silverpoppel.com
Postat av: Cecília - Miliams mamma

Jättefint skrivet. Ledsamt. Det gör ont i mig att läsa.

2009-07-31 @ 15:09:07
URL: http://millesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits