Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Jöbb

Igår var första dagen på mitt nya jobb. De informerade om att vi helst skulle va lite hemliga med var vi jobbar om vi bloggar. Från och med nu kommer ni alltså inte få ngn mer information om Tra.. det företag där jag sommarjobbar.

Jag har redan fått reda på en förödande nyhet om bredbandsbolaget, men det får jag naturligtvis inte berätta om. Jag har snokat i mitt egna register också, sökte på mitt namn och kollade om de hade skrivit något elakt, eller om jag hade vart tjötig. Det hade jag inte. Sökte på en kändis också, han hade tjatat och krånglat och hade massa förseningar i betalningen. En sak kan jag säga, Magnus Uggla har inte bredbandsbolaget. Undrar hur han surfar. Mobilt kanske, vem fan vet.

Vi har inte fått börja jobba än. Igår och idag har det varit massa föreläsningar. Idag fick jag veta allt om bredbandsbolaget, jag vet allt- ask me anything! Som om någon skulle sitta och va nyfiken på det?

En i min grupp igår såg _exakt_ ut som Scarlet Johansson, så lik att jag tror kanske det va hon. Föreläsaren idag såg ut som en blanding mellan House och Alexander Skarsgård.

Jag hittade en i klassen som bodde på krp som jag tänkte samåka hem med. Tyvärr tappade jag bort honom, och han fick väl ta bussen hem. Jag åkte, fick dåligt samvete och vände tillbaka. Sen satt jag och surade på parkeringen tio minuter till, och sen åkte jag. Undrar var han tog vägen?


När jag kom hem hade Erik - och lyssna noga nu- köpt en ny duk! Haha! Han som aldrig ens brukar se om jag har bytt eller ens lagt på någon. En ny fin duk hade han köpt. Han hade även lagat Flygande Jakob och köpt ostfralla. Jag smaskade i mig och drog iväg till Bergvik och sprang runt i 40 hysteriska minuter innan det stängde.

Kommentarer

Postat av: Palle

haha en duk? Där ser man ^^

2008-06-10 @ 21:32:04
URL: http://wiretrap.blogg.se/
Postat av: Linda Gustafsson

Kan inte du fixa så att mitt bredband blir uppsagt lite fortare.. har blivit lurad av de finstilta =( ;-)

2008-06-11 @ 14:20:29
Postat av: Fanny

Ahaaaaa!!! Då vet jag vem jag ska klaga på när fibern inte funkar..?

2008-06-11 @ 16:27:34
Postat av: Ida

Palle: Ja! Haha värsta som tilloch med matchade ljustakarna!



Linda: Ring mig, så orndar vi allt! :D 0770-777 000 ;)



Fanny: Ja, det är högst troligt mitt fel då ;D Men fibern funkar väl alltid, det är antagligen ngt annat fel om internet inte går igång vissa gånger? Kanske datorn eller kabel.. äsh jag kopplar dig till teknisk support swap

2008-06-11 @ 18:56:13
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evelina

nej va sött av Erik :) en duk.. aww :D

och lagat mat dessutom. Fin karl detta dära.



:)

2008-06-16 @ 15:52:46
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits