Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Bra, bra! (och lite kasst)

Låg och slöade i soffan tidigar eidag och hamnade på Barnkanalen. Det visades Trazan och Banarne! Det programmet följdes av Dr Snuggles! Kanon och tummen upp, sånt vill vi se! Det är sådana program jag vill att mina barn ska se, inte alla dessa datagjorda program som visas annars. Grejt wörk!

Jag hade nog för övrigt tyckt att när Banarne bli Dr Arne hade varit läskigt om jag hade vart liten. Tyckte nästan det var det nu ju.


Senare idag beställde vi pizza från ett ställe vi hört skulle vara kanonbra med så stora pizzor att inte ens Eriks pappa kunde äta upp en hel. Vi slog till och beställde en varsin "Lyckan special" som vi ryktesväg hört skulle innehålla kebab, pommes och sallad. Vad vi inte visste var att det inte alls var sallad på utan lite tomat skivor bara. Vi blev lite besvikna men åt ändå. Erik tyckte det var kanongott, medan jag tröttnade jättefort. Jag vill ha Hawaii med mild kebabsås och inget annat, det är bara så. Då får jag lite kött i form av strimlad skinka, och lite sötsyrlig ananas också. I like it. Tur för Erik som alltså får pizza imorgon igen. För mätt det blev han, efter att ha satt i sig hela sin.

Sista jag vill säga är att jag just påbörjat den andra boken av tre som jag fick i ett bokpaket när jag beställde en viss tidning. Den verkar urdålig. "Sveriges djävulen bär prada" står det på framsidan, en film jag inte har några intentioner att se. "På andra sidan Venus". Det verkar alltså handla om någon kvinna som jobbar på en tidning och är väl halvchef sådär.
  Ska läsa några sidor till för att se om jag orkar läsa igenom den innan jag ger bort den. Ja, för så snäll är jag att jag ger bort den till någon som gillar fantasyböcker. Fantasy i den mening = det kommer aldrig hända vare sig dig eller någon annan. Oj, va rika alla är, oj, va snygga alla är, oj, vad det är lätt att hitta en lägenhet mitt i stockholm för bara 400 000. A tjena. Jag säger Martina Haag, hon vet hur det är. Egentligen. Hennes böcker gillar jag. Så är det med det, venus here I come.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits