Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Rekomen..nja

Jag köpte härom dagen lite mineralsmink härifrån. Jag blev glatt överaskad! Trodde det skulle vara lite billig dret, och jag köpte mest för att prova och få en såndär sminkborste. Men den täckte fint, och även om jag inte alls vet hur man lägger på mineralsmink så blev det riktigt bra. Jag gjorde som jag trodde, swirl, tap, buff eller om det var tvärtom. Det såg ut som jag hade ett tjockt lager puder ochjag hostade och var mjöltäckt från top till tå. Men jag cirkulerade in det och det såg riktigt bra ut. Wohoo! Funderar på att gå så långt att jag rekomenderar det. Men jag ska låta det sitta på och se om man blir snabbt glansig och så först.



Idag var jag och jobbade på mitt.. nu var jag nära att säga hatställe men nej, så långt ska jag inte dra det, Stället jag gillar minst på hela ön. Personalen är nedlåtande.
Situation:
En unge pinkar på golvet, jag börjar torka upp det. Personalen säger "låt det vara så tar jag det sen istället" Sagt och gjort, jag torkade det värsta och stängde sen om rummet där det hänt så inte några barn skulle råka trampa i det innan det var helt borttorkat. Senare på dagen skulle jag gå ut med ungarna medan en personal städade inomhus. "Men Ida, du kunde ju tagit bort madrasserna här inne..." muttrade hon innefrån rummet. (Let me ask you this: shut up!-Wiggum)

Det var som bekant blött och småregningt ute idag, dvs mkt vattenpölar. En unge blir blöt och går in till personalen för att byta strumpor. "Idaa!" ropar personalen på mig. Jag rusar dit. "Ida, var har dom varit? Hon är ju blöt upp till knäna!" Jag sa ngt nästan ljudlöst och gick sen därifrån. Ja, var har hon vart? Vartsomhelst på gården? Barn hittar alltid de djupaste vattenpölarna, och det är ju såå kul att hoppa och plaska! Personalen går sedan in igen och städar vidare.

Vid ett tillfälle knackar hon på fönstret åt mig. Hon pekar åt ena hållet och jag fattar det som att jag ska gå och prata med henne genom ett fönster där. Går dit, och hon lämnar rummet hon är i. Jag stod där som ett fån och undrade vad hon menat. Kanske pekade hon på klockan bredvid fönstret som visade 16.05. Jo, jag har klocka själv. Menade hon "oj vilken tid detta tar(tänk om du bara hjälpt till lite)". Eller menade hon, "nej du får inte gå hem fyra idag utan får bli kvar till halv fem" Eller va? Jag har ingen aning. Hann aldrig fråga för det gick så snabbt när hon kom ut.

Ska dit imorgon igen. Och eventuellt fredag.

Kommentarer

Postat av: Räv

Verkar som ett toppenställe :/ Name and shame, vart är det ? :D

2008-11-12 @ 21:29:04
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Palle

Oh det där verkar ju bra, verkar ha för riktig ljus hudton med (de flesta har inte det).. Måste testa!

2008-11-12 @ 21:51:07
Postat av: Evelina

woho låter som riktigt underbara arbetskamrater det dära.. hua



2008-11-12 @ 21:55:36
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Kaka

Räv: Nej, jag har redan sagt för mkt -.-



Palle: Ja, jag tog den näst ljusaste, och jag som alltid annars tar det ljusaste jag kan hitta. Så den allra ljusaste är nog för dig =)



Eve: Verkligen..underbart.. >.<

2008-11-12 @ 22:34:26
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evelina

btw så såg det ju riktigt shysst ut den där sidan med sminket :)

2008-11-13 @ 05:56:05
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Petra

Åh blir så trött på sådana människor. Jag som nu snart är färdig förskollärare ser med lite mer lärande ögon och det är ju skitbra att ungen hittar de största vattenpölarna, herregud, dem är ju bara barn. Det finns som sagt extrakläder... Man borde tänka en eller två gånger innan man jobbar med barn. Vilken kärring alltså.. hehe

2008-11-13 @ 08:13:45
URL: http://livetenligtpetra.blogg.se/petra
Postat av: Kaka

Petra: Ja, de är lite nedlåtande hela tiden. Behandlar mig lite som en prao på något sätt "Klarar du verkligen det där..?" det känslan får jag. Huga. Hur länge har du kvar då?

2008-11-13 @ 20:34:06
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits