Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Höbby

Jag skaffade mig en ny hobby ikväll. Jag vet, vi tar det från början:

På skolan började någon gubbe prata väldigt mycket med en tjej i klassen. Jag trodde de kände varann, för de babblade på om allt möjligt. När vi skulle gå hem så tog vi alla tre följe i trappan och han pratade på om en fotokurs han gick på. Han tyckte vi skulle följa med och vi skrattade nervöst. Det slutade med att tjejen och han skulle åka vespa dit (de bodde visst nära varann), och jag skulle eventuellt möta upp dem där också. Gubben åkte iväg på sin vespa och jag och tjejen som hette Sofie traskade in till stan. Jag frågade om hon kände gubben Lennart, men det gjorde hon inte (han är bara översocial). Vi skrattade åt hela situationen, och bestämde oss för att ge kursen en chans.

Hemma ringde jag till VV och bilens körförbud är nu hävt (wohoo!). Jag åkte in till stan och mötte upp dem utanför Gjuteriet. Vi klev in i en sal med 10-15 gubbar 50+ och vi två då, 19 oxch 23 år. Lagom malplacerade slog vi oss ner och började lyssna på fotografen som hette Lasse Forsberg. Han var intressant att lyssna på, gick igenom kamerainställningar och bildhantering. Skitkul! Nästa gång ska det bli studiofotografering! Får de inte tag i modeller ska vi själva modella, ska bli tokroligt! Blir man dessutom medlem, vilket kostar 250:- per år så får man låna studion + tillbehör gratis när man vill! Vi ska som sagt studiofota nästa gång, ta hem och redigera och sedan visa upp resultatet, passar bra nbär jag går Photoshop och allt.

Sofie var föredetta klasskamrat med Eriks lillebror. Världen är allt liten.

Kommentarer

Postat av: Evelina

nice nice :D Antar att det är karlstads fotoklubb som ni är på? ;)

Du får fan ta och lägga upp lite bilder här på bloggen sedan så man får se :)

2008-09-30 @ 00:01:11
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Kaka

Japp, Karlstads NYA fotoklubb heter den till och med, är du med där i? :)

2008-09-30 @ 00:32:59
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evelina

hehe javisst ja glömmer alltid det där NYA :D ja nej jag är inte med där :)

2008-09-30 @ 12:24:47
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Räv

Gött med hobbys, så försvinner lite tid iaf.



ses på fredag för inneöl och ciderbandy!

2008-09-30 @ 20:39:58
URL: http://fuchs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits