Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Return of the Gubbholm

Igår gick jag först på I2-mârten med mor. Där inhandlades ett par hankypantys eller va det nu hette, och ett gitarrhalsband. Det var trevligt, men alla stånd och knallar tog slut lite fort, och snart var vi på väg hem. Där hemma åt jag och Erik lite och började sen göra oss iordning för lite ölpicknick på Gubbholmen.

Vi satt där och myste och jag och Lina kändes oss nästan som 17 igen. Njae, det gjorde vi väl egentligen inte, men vi hängde mycket där när vi var just 17 och ännu för unga för att komma ut i kroglivet.



Jonas var också med, man kan faktiskt se hans ben skymta bakom Erik, om man kollar noga.

Senare på kvällen gick vi upp till Herrhagen och Glennes lägenhet. Jag, Jonas och Glenne kom på oss själva att sitta och prata inredning.
 -Pinsamt för mig som är nykter, tyckte Jonas.

När klockan närmade sig midnatt eller så, så ville folk dra ut. Både jag och Erik bestämde oss för att följa med till Ankan, dit vi trodde folk skulle. Jag glömde min jacka och skulle hämta den, och fick se snus och tamponger lagda på den, sa detta till Glenne som började städa lite frenetiskt, inte helt kul att ha snus i hela sängen. Det resulterade i att vi tre blev lite efter de andra. Vi gick och trodde vi hade resten av gänget framför oss, men såg snart att det inte var några vi kände. Glenne mötte upp Spets och ville på Nöjes, och jag och Erik tappade lusten att leta folk och så, så vi tog vår vanliga sväng till Kenneths istället.

Vi väntade på bussen som kom. Och körde förbi. Den var inte fullpackad och vi blev skitsura, den bara struntade i oss. Jag försökte ringa numret som står på busstavlan, men där var det ingen som svarade. Vi väntade några minuter till, och ringde sen en taxi. Efter några minuters väntan så kom det en buss till. Vi hoppade på den och struntade i taxin. Busschauffören frågade Erik om han tyckte första bussen såg full ut, det tyckte han inte och chauffören såg bitter ut. Onödigt att sätta in en extra buss för 9 passagerare. men ja, vi fick ju en lugn bussfärd hem iallafall.

Hemma åt vi vår medköpta mat och såg på Simpsons, och Erik somnade i soffan efter sin 450g hamburgertallrik. Som vanligt.

Tack för igår, alla som var där! Jag hade superkul!

Kommentarer

Postat av: Evelina

SV:

hehe tackar ;D ah jag kännde lite som så.. det kan ju inte gå mer än fel så :D

Såå va det det hette ja :D ahh det var synd för den var himla mysig, iaf första sesongen.

2009-04-30 @ 18:13:07
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits