Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

seg dag.

Dagen som gått har varit seg. Erik åkte iväg ganska tidigt för att hjälpa farsgubben att såga ner ett äppelträd på tomten (nej inte jultomten, utan trädgården. Aww, va synd om de sågat ner trädet rätt på jultomten). Jag satt hemma och snorade för mig själv. Gjorde en hårinpackning. Blåste håret och hade på glansdroppar. Glossy, glossy, tänkte jag och satte mig ute och löste korsord. Det var alldeles för varmt på ballen så jag gick in igen. Suckade lit eoch ställde mig för att diska. Kollade wow och alla bloggar jag kunde komma på och tittade på klockan. Näe, än var den inte mycket. Erik skulle ringa fram emot tre-fyra och säga till mig att komma och snika mat hos hans föräldrar.  Laddade ner Spotify.  Men vad skulle jag ha för musik? Gjorde lite nudlar. Åt. Sen ringde Erik och sa att jag kunde komma och äta.

Vi åt goda pastarullar med skinka och mozarella och fikade efteråt.
Seg. Dag. God. Mat.

Igår satt jag och Erik och såg på film. Jag tittade vid ett tillfälle på Erik som hade handen för en aögat.
"Vad gör du?"
"Skapar vakum!"

Haha. Det lät ju inte alls speciellt kul, men det var det då. Han hade druckti två flaskor vin, så det kanske var därför. Han hade i vilket fall kommit på att det blir som en sugkopp om han satte handen på ngt visst sätt framför ögat. Njae, jag fattade inte heller riktigt, men ändå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits