Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Snabbgenomgång

Har visst glömt bort att bloggen kan behövas uppdateras så jag minns mitt liv.

Lördag innebar en träff med Gud och dans och skrik och vara i en hödljudd himmel ett tag. Jag och mamma var på Thåström och rockade. Tyvärr tappade jag bort mamma direkt, och hon hamnade framför någon som skrek henne i örat under hela spelningen, så hon var lagom lomhörd efteråt. Jag hoppade och sjöng och viftade med alla armar jag hade, och slog till både de framför, bakom och på sidorna. Jaja, sånt händer när man är inne i musiken.

Efteråt ringde det i öronen, och vi gick och mötte upp Lina som tagit sig hem till de värmländska skogarna. Vi dansade, vi drack lite öl och jag hämtade vatten i kannor som stod på bardisken när bartendern inte tyckte det var hans jobb.

Lina sov över och söndagen var jättemysig. Vi åt frukost och gick sen till Henrik och Angelika och grillade. Vad jag inte visste var att det var 1-års kalas för Anthea, så vi dundrade in där bland vuxna och barn och tårtor och ballonger. Och det stod jag, schleten och med ringande öron. Bra första intryck, jag hälsade inte på någon utan åt lite tårta och gick ut sen. Trevlig! Jag är väldigt svag för småbarn, speciellt ettåringar, så jag funderade på att flytta in hos dom. Angelika tyckte det var en jättebra idé, att byta ut Henrik mot mig. Det skulle vara en fördel för alla. Erik och Henrik skulle kunna sitta och leka med sina gubbar, och måla dem, medan jag och Angelika skulle kunna gosa med barnen. Naaw.

Idag, måndag har jag jobbat. Jag täntke mig inte för imorse, utan lyfte två tunga barn i en konstig vinkel, och sen hade jag ont i ryggen hela dagen. Har fortfarande ont. Va klantigt. Och usch va tråkigt med kass rygg!

Oh, skönhetsoperation på g! Eller ja. Jag ska ta bort allt det röda i ansiktet. Woo, det finns hopp! Ska bara se om jag har råd den här månaden, eller nästan. Det måste ske snart. Jag gissar att det kommer gå på runt en tusenlapp, helt klart värt!

Kommentarer

Postat av: Lisa

Hur tar man bort det?

2009-04-06 @ 22:22:10
Postat av: Evelina

Jodå det är klart att han får gå ut :D Men man ska inte lämna hundar mer än kanske absolut max 30 minuter såhär i början och då främst som träning. Vid nödfall finns ju inget man kan göra men det är inte bra och bygger tyvärr många gånger på stressen av att lämnas ensam.

Sedan vid vuxet så ska man inte lämna dem mer än 5 och absolut i värsta fall 6 timmar. Så länge det inte sker dagligen. :)

Ja nej vet man inget så ska man ju göra som du gör och fråga :) Hur ska man annars lära sig? :)

2009-04-06 @ 22:46:46
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Kaka

Lisa: IPL, någon sorts ljusbehandling som får de ytliga blodkärlen att koagulera. Tror jag, ska höra ordentligt innan jag bestämmer mig. Hörde talas om det första ggn i förra veckan, och igår jobbade jag med en som just vart på sån behandling, lite kul.



Evelina: Jag trodde vuxna hundar kunde va ensamma längre än så. Fast iofs, är hundarna vuxna så kan de ju följa med ut o grilla, eller va vi ska hitta på :P

2009-04-07 @ 08:21:24
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Petra

Rätt svarat haha.

2009-04-07 @ 10:03:08
URL: http://livetenligtpetra.blogg.se/petra
Postat av: Evelina

hehe ja nej det är ett absolut nej nej. Behöver dem bli ensam längre så ska man helt enkelt inte ha hund för det är inte på något sätt bra för dem. På så sätt hade det ju varit lite skönare med katter som man kan lämna ensamma lite mer :) Men det är ju därför vi brukar komma lite sent på fester tex och ha rätt fast tid som vi senst behöver åka för att kunna passa in dom där 5-6 timmarna som bäst :)

Jo det är ungefär så som det är tänkt ;D

2009-04-07 @ 10:41:26
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits