Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Våsan

Det verkar minsann som att jag ska ta mitt pick och pack (Kreten o Emmy) och dra till Västerås i helgen! Woop woop, det ska bli skoj! Lina fyller år så vi åker dit och dricker öl och eventuellt kraschar någon annans födelsedagsfest, mja inte helt klart det där.

Imorgon är det dags för någon slags cellprovsgrej. Minns inte vad det heter, men jag skulle tydligen blivit kallad förra året till det om alt gått rätt till. Jag har aldrig tyckt gyn är särskilt big deal, men nu är jag faktiskt nervös. Längesen jag var där ju, och sen så sa Lina att hon trodde det gjorde ont, så då blev jag lite nojjig. Nu har jag visserligen pratat med mamma som påstår att det inte gör vidare ont alls. Jaja, skönt att få det överstökat, och förhoppningsvis har jag inga cellförändringar utan är fullt frisk och kry!

Mina bågar skaver, tanten på Smarteyes sa att hon kunde böja dem lite till, men jag envisades med att de satt som en smäck. Nu skaver de och gör skitont. Bah.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Åh, nu blev jag påmind om att jag borde gå och göra cellprov också! Jag skulle dit i höstas, men fick förhinder och sen bokade jag aldrig om. Jag tyckte inte alls att det gjorde ont, men det är ju olika det där.

2009-02-18 @ 19:27:27
URL: http://www.silverpoppel.com
Postat av: Petra

det gör inte alls ont. känns inget alls faktiskt. så du kan va lugn...! fast de e klart, som Lisa ovan mig skriver, de kan ju va olika... men många tycker som ja haha.

2009-02-18 @ 20:58:32
URL: http://livetenligtpetra.blogg.se/petra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits