Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Galenskaparna


Som det lilla fan jag är av dessa tokiga filurer kommer jag härmed starta en dvderövring! Jag ska ha allt! Även om det betyder att jag idag måste gå ut i hiskliga -12 för att få tag i en film.

Senaste igår pratade jag och Erik om att det vore så kul att ha "En himla många.." på dvd, och att jag trodde det var svårt att få tag i. Vips, så var det inte så svårt längre.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Jag har de flesta dvd:er redan. Macken, En himla många program, Grisen i säcken, Cyklar, Träsmak, Skruven är lös, Leif, Stinsen brinner, Monopol, Macken-filmen och Hajen som visste för mycket. Nu väntar jag bara på att Tornado ska komma på dvd också.

2009-01-05 @ 12:20:12
URL: http://www.silverpoppel.com
Postat av: Kaka

Jag vill också ha alla! Detta är ett bra sätt att fortsätta min lila samling (har ju 1 hittills). Trodde inte man kunde få tag på typ leif o stinsen brinner på dvd. Vet inte varför jag trodde så.

2009-01-05 @ 13:14:57
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Kristin

Macken är redan slut i de flesta äffärer :(

2009-01-05 @ 17:15:00
URL: http://raaff.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men du lånade ju Leif av mig förra året :)

2009-01-05 @ 18:21:15
Postat av: Lisa

Men den går att efterbeställa!



http://www.aftonbladet.se/galenskaparna/article4117696.ab

2009-01-06 @ 11:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits