Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Sjukt störigt

Sjukt störande att vara sjuk när man får finfrämmat från Västerås. Jag är inte sjuk ofta, nästan aldrig faktsikt. Ja, jag har lite krämpor då och då, ryggskott, ont i nåt knä eller så, men inte sjuk-sjuk.

Men så i torsdagskväll märkte jag eftermaten att jag började få ont i halsen. Jag klunkade i mig massa vatten i hopp om att det skulle bli bättre. Det blev det inte, och igår låg jag och kände mig uschlig hela dagen. Gick av någon anlending ut på promenad med Erik och stod och var borta i huvudet på affären en stund. Jag har varit växelvis varm och kall hela tiden. På med massa filtar och tjocka tröjor, för att i nästa sekund svettas som en gris.

Extra tråkigt är att Lina är på besök över helgen. De var ute och tog en varsin bärs igår, hon och brudarna, men jag satt hemma och knaprade morotsstavar och sugar snaps istället. Ikväll är det väl utgång som gäller, och jag tror inte min kropp önskar något alkoholhaltigt i sig alls. Kanske blir nykter och bara är med på förfesten, vi får se.

Har hunnit med lite pilates nu på morgonen iallafall. Wellness-skolan är bra grejer. Men oj, vad stel jag är, märkte jag! Det märks att man inte är tjugo längre alltså! Eller så är det för att jag vart dålig i ryggen så nyss, och är förkyld. Orkade inte ens ta tag i mina egna tår, det har jag ju alltid kunnat. Sittandes OCH stående. Men nehepp, de dagarna är över. Känner mig lite gammal.

Har anmält mig till en tävling, och jag hoppas nästan mer på andra pris än första, första pris är en spa-weekend och andra pris är ett pilateskit. Inte pilate-skit som jag först läste, utan ett trevigt kit. En matta och va det var.

Erik är på match och jag sitter här och vägrar komma och titta. Sist jag var med fick jag sköta poängskrivandet, jag var nervös att jag skulle skriva fel, men fick massa hjälp av domarna. Eriks föräldrar berättade att man alltid åker på något sånt om man kommer i god tid innan matchen, så därför är de alltid där i sista minuten, elle rnär matchen precis startat. Ibland står de till och med utanför och trycker om de är där tidigt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits